دستگیری یک جوان در تخار هنگام آتش زدن قرآن/ پولیس برای جلوگیری از محکمه صحرایی وارد عمل شد

© Sputnikدستگیری یک جوان در تخار هنگام آتش زدن قرآن/ پولیس برای جلوگیری از محکمه صحرایی وارد عمل شد
دستگیری یک جوان در تخار هنگام آتش زدن قرآن/ پولیس برای جلوگیری از محکمه صحرایی وارد عمل شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.02.2021
عضو شوید
شماری از عالمان دین و مردم محل در شهر تالقان، مرکز این ولایت یک نفر را به اتهام‌آتش‌زدن قرآن کریم گرفتار و او را برای محاکمه در یک مسجد منتقل کرده‌اند.

طالبان یک فرمانده جهادی تخار را به همراه پسرش در تخار به قتل رساندند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.02.2021
طالبان یک فرمانده جهادی تخار را به همراه پسرش به قتل رساندند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، مولوی عبدالصمد محمدی؛ رییس شورای ولایتی تخار، امروز شنبه 2 حوت گفت: یک جوان به نام نورالدین از روستای آهندره شهر تالقان که چند روز پیش قرآن کریم را آتش زده بود، شب گذشته نیز هنگام به آتش کشیدن قرآن کریم از سوی مردم محل گرفتار شده و اکنون روحانیون و مقام های محلی تخار در مسجد قوماندان پیرمحمد شهر تالقان محکمه برگزار کرده‌اند تا او را مجازات کنند.

وی افزود که این جوان 20 سال عمر دارد، این عمل‌اش به خاطر برانگیختن احساسات مردم بوده و علما در تلاش هستند که حلقات پشت پرده این رویداد را شناسایی کنند.

به گفته رییس شورای علمای تخار، این جوان اگر مرتد شده باشد جزایش اعدام است و باید مسئولین او را به جزای اعمال‌اش برسانند.

در همین حال، خلیل اسیر؛ سخنگوی پولیس تخار نیز با تایید این رویداد به آوا گفت: مقام های حکومتی به ساحه رفته و در حضور علما و مردم شخصی را که چنین عملی را انجام داده به پنجه قانون می سپارند.

اهانت به قرآن کریم پیش از این نیز در کشور رخ داده و سازمان‌های حقوق بشری و سفارتخانه‌های خارجی مانع از پیگرد قضایی عوامل این اهانت‌ها شده و دادگاه‌ها نیز با توجیهاتی مانند بیماری روانی و... مسببان این رویدادها را تبرئه کرده‌اند.

کارشناسان مسایل اجتماعی می‌گویند، که شاید به دلیل همین بی‌اعتمادی به دولت و دستگاه قضایی بود که شماری از مردم در قضیه فرخنده، بدون توجه به اینکه آیا اصولا چنین اقدامی صورت گرفته یا نه و اگر صورت گرفته، مجازات آن بر اساس قانون و شریعت چیست، اقدام به مجازات او کردند و پس از آسیب های جسمی شدید، در اقدامی خشونت بار و تکان‌دهنده، پیکر او را آتش زدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала