سيد طيب جواد: افغانستان در حال بررسی ایجاد یک کوریدور تجاری هوایی با مسکو است

© @https://twitter.com/AFGinRussia/statusسيد طيب جواد، سفیر افغانستان در مسکو
سيد طيب جواد، سفیر افغانستان در مسکو  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.02.2021
عضو شوید
سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در مسکو از احتمال ایجاد یک دهلیز هوایی میان کابل و مسکو برای حمل و نقل کالا های تجاری دو کشور خبر داد.

سيد طيب جواد، سفیر افغانستان در مسکو امروز شنبه در یک مصاحبه اختصاصی به اسپوتنیک گفت، افغانستان در حال بررسی ایجاد یک کوریدور تجاری-هوایی بین مسکو و کابل است تا از طریق آن بتوان صادرات و واردات محصولات کشاورزی را انجام داد.

گماشتن طیب جواد به حیث سفیر جدید افغانستان در مسکو  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.02.2021
سفیر افغانستان در مسکو: از توسعه همکاری های تسلیحاتی با روسیه استقبال می‌کنیم

سفیر افغانستان در مسکو گفت: "کالاهای روسی بسیاری وجود دارد که مورد تقاضا در افغانستان هستند. تجار افغانستانی نیز به نوبه خود مایل هستند که بتوانند محصولات بیشتری را به شمال آسیا و روسیه صادر کنند. از زمان انتصاب خود در مسکو، با دوستان روس در خصوص سرمایه گذاری مستقیم در افغانستان، در زیرساخت ها، ساخت جاده ها، سدها، نیروگاه ها صحبت کرده ام. انجام این امور می تواند به صورت دو جانبه یا سه جانبه، با مشارکت برخی دیگر از کشورها مانند ازبکستان یا قزاقستان صورت گیرد."

سفیر افغانستان در ادامه افزود: "ما در حال بررسی ایجاد یک کوریدور تجاری-هوایی بین مسکو و کابل هستیم. این ابتکاری در چارچوب برنامه دولت افغانستان برای صادرات کالاهای افغانستان است و در آن جریان دولت بخش قابل توجهی از هزینه های حمل و نقل را تأمین خواهد کرد. من فکر میکنم ما ظرفیت بالایی در تجارت داریم".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала