ماکرون خواستار ایجاد ساختار امنیتی با روسیه

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ماکرون خواستار ایجاد ساختار امنیتی با روسیه
 ماکرون خواستار ایجاد ساختار امنیتی با روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.02.2021
عضو شوید
رئیس جمهور فرانسه در اظهار نظری تازه گفته است که اتحادیه اروپا باید با روسیه یک ساختار امنیتی جدید ایجاد کند.

به گزارش اسپوتنیک، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در نشست امنیتی مونیخ 2021 گفت که ما نیازمند گفت و گو با روسیه برای تحقق صلح هستیم.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه افزود: آمریکا علاقه مند به تغییر رویکرد از اروپا به اقیانوس آرام در رقابت با چین است و اتحادیه اروپا باید بر امور دفاعی خود تمرکز بیشتری داشته باشد. اروپا و  اتحادیه اروپا اعضای کلیدی باید بخشی از راه حل برای امنیت خود باشند. وقتی حرف از معماری اعتماد و امنیت می شود وقتی با روسیه و چین درباره موشک بالستیک مذاکره می شود باید ما هم بخشی از این مذاکره باشیم .

گفت‌و‌گوی تلفنی اشرف غنی و امانوئل مکرون - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2020
گفت‌و‌گوی تلفنی اشرف غنی و امانوئل مکرون

وقتی از امنیت مرزهایمان می گوییم عادیترین چیز این است که آمریکا مداخله کمتری داشته باشد . وقتی ما بیش از حد به آمریکا وابسته باشیم در شرایطی قرار می گیریم که نمی توانیم به اندازه کافی از مرزهایمان حفاظت کنیم و ما در 2013 این مساله را بصورت دوفاکتو در سوریه تجربه کردیم.

مکرون گفت: ایران تهدید مشترک برای کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است و این مساله مهمی است. وی اضافه کرد: باید به کمک شریکانمان به راه حلی مناسب در خصوص پرونده هسته‌ای ایران دست پیدا کنیم.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه سخنان خود افزود: باید به راه حل های اساسی و ریشه ای در خصوص ساحل آفریقا و سوریه و ناگورنو قره باغ رسید.

رئیس جمهور فرانسه به ضروت همکاری اروپا و امریکا در عرصه های امنیتی و زیست محیطی پرداخت و سپس با طرح موضوع ضرورت تمرکز بر آفریقا از دروازه کمک های کرونایی گفت: باید برای کمک به کشورهای فقیر در تامین دوزهای واکسن کرونا کمک کنیم.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала