میشوستین: سومین واکسن کرونای روسیه نیز ثبت شد

© Sputnik / Michael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر میشوستین: سومین واکسن کرونای روسیه نیز ثبت شد
میشوستین: سومین واکسن کرونای روسیه  نیز ثبت شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.02.2021
عضو شوید
نخست وزیر روسیه از ثبت سومین واکسن کرونای روسی ساخت مرکز "چوماکوف" خبر داد.

 به گزارش اسپوتنیک، میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه بیان داشت که وزارت بهداشت این کشور سومین واکسن روسی علیه بیماری COVID-19 موسوم به "KoviVak را ثبت کرد که توسط کارشناسان مرکز ویروس شناسی "چوماکوف" ساخته شده است، ثبت کرد.

میشوستین در نشستی در خصوص واکسن ها برای پیشگیری از ابتلا به بیماری ناشی از ویروس کرونا گفت: "می خواهم جلسه را با خبر خیلی خوبی آغاز کنم. ما امروز ثبت واکسن روسی "کوویواک" را تایید می کنیم. این واکسن در مرکز "چوماکوف" ساخته شده است. همچنین در اواسط ماه مارچ 127 هزار دوز از این واکسن در دسترس شهروندان قرار خواهد گرفت."

روسیه: کشورها برای دریافت واکسن اسپوتنیک وی صف کشیده‌اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2021
روسیه: کشورها برای دریافت واکسن "اسپوتنیک وی" صف کشیده‌اند

وی تاکید کرد، که روسیه تنها کشوری در جهان است که سه نوع واکسن علیه کرونا را تولید کرده است.

پیشتر دو واکسن ضد ویروس کرونا در روسیه ثبت شده بود که یکی از آن‌ها «اسپوتنیک وی» ساخت مرکز تحقیقات ملی «گامالیا» وابسته به وزرات بهداشت روسیه و دیگری «اپی‌واکرونا» Epivaccorona است که مرکز وکتور آن را تولید کرد.  

یادآوری می‌کنیم مجله پزشکی «لنست» اخیرا  با پایان دادن به شایعات درباره واکسن روسی «اسپوتنیک وی» اعلام کرد که این واکسن 91.6 درصد در مقابل بیماری COVID-19 مقاومت می‌کند.

در گزارش این مجله که از معتبرترین و مشهورترین هفته‌نامه‌های پزشکی جهان است، آمده که این واکسن مقابله با ویروس کرونا، روی افراد بالای 65 سال اثر دارد و از سالخوردگان در مقابل حمله ویروس کرونا محافظت می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала