اتمر: کشور های منطقه هرگز از بازگشت «امارت طالبان» حمایت نخواهند کرد

اتمر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.02.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه می‌گوید که کشورهای اثرگذار منطقه و جهان روی عدم بازگشت به اصطلاح «امارت» و رسیدن به راه حل سیاسی با اراده مردم افغانستان اتفاق نظر دارند.

به گزارش اسپوتنیک، ، محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه در دیدار با شماری از پژوهشگران، کارشناسان و تحلیلگران کشور،‌ پیرامون آخرین تحولات در عرصهٔ صلح و ایجاد اجماع ملی، منطقه‌‌ای و بین‌المللی صحبت کرد.

اتمر: 90 درصد زندانیان رها شدۀ طالبان به میدان جنگ برگشته اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.02.2021
اتمر: 90 درصد زندانیان رها شدۀ طالبان به میدان جنگ برگشته اند

وزیر امور خارجه در این دیدار گفته است که کشورهای اثرگذار منطقه و جهان روی عدم بازگشت به ‌اصطلاح «امارت»، ادامهٔ مبارزهٔ مشترک با تروریزم، حفظ دستاوردهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مردم افغانستان و همچنان رسیدن به یک راه حل سیاسی سازگار با ارادهٔ آزاد مردم افغانستان باهم اتفاق دارند.

اتمر افزوده که برای حفظ و تقویت اجماع منطقه‌‌ای و بین‌المللی در موارد یادشده، موجودیت و تقویت اجماع ملی بی‌نهایت مهم است.

این در حالی‌ست که دور دوم گفت‌وگوهای صلح بین نمایندگان دولت افغانستان و طالبان از مدتی به این سو که در قطر آغاز شده بود، متوقف شده است.

از سویی دیگر برخی از مقامات آمریکایی و دولت افغانستان می‌گویند که طالبان به توافق و تعهداتی که با آمریکا داشته، عمل نکرده است. به گفته برخی از مقامات دولت و سازمان های خارجی، طالبان با شبکه القاعده در ارتباط است و خشونت ها را کاهش نداده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала