امیدواری افغانستان به دریافت هرچه زودتر واکسن "اسپوتنیک وی" روسیه

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر امیدواری افغانستان به دریافت هرچه زودتر واکسن "اسپوتنیک وی" روسیه
امیدواری افغانستان به دریافت هرچه زودتر واکسن اسپوتنیک وی روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.02.2021
عضو شوید
سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در مسکو از علاقمندی افغانستان به دریافت هرچه زودتر واکسن "اسپوتنیک وی" روسیه برای مقابله با کرونا در کشور صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سيد طيب جواد، سفیر افغانستان در مسکو امروز شنبه (20فبروری) در یک مصاحبه ویژه از علاقمندی افغانستان به دریافت واکسن اسپوتنیک وی "Sputnik V" خبر داد و گفت، کابل امیدوار است که بحث ها در خصوص تحویل واکسن روسی ضد  COVID-19 به یک نتیجه برسد و روند واکسیناسیون هرچه زودتر آغاز شود.

سفیر گفت، احتمال دارد "اسپوتنیک وی" روسیه نخستین واکسن مبارزه با کرونا در افغانستان شود.

پیشتر ضمیر کابلوف، نماینده رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان، مدیر دپارتمنت دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت که روسیه و افغانستان، در حال حاضر در مورد امکان ارسال بسته ای از واکسن ضد کرونای Sputnik V روسیه به افغانستان، بحث و مذاکره دارند، اکنون حجم و شرایط احتمالی ارسال این بسته ها بررسی می‌گردد.

کابلوف: روسیه و افغانستان در مورد عرضه واکسن Sputnik V مذاکره دارند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.01.2021
کابلوف: روسیه و افغانستان در مورد عرضه واکسن Sputnik V مذاکره دارند

سفیر افغانستان در مسکو گفت: "ما از این که دولت روسیه در حال مطالعه درخواست ما است ابراز قدردانی می کنیم. امیدواریم که واکسن Sputnik V در افغانستان در دسترس  همگان قرار گیرد".

واکسن اسپوتنیک وی نخستین واکسن کرونا در روسیه را مرکز گمالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه با همکاری وزارت دفاع روسیه می سازد و تاکنون میلیون ها  دوز از این واکسن تولید شده است و دولت مسکو  برای صادرات این واکسن به کشورهای دیگر یا تولید در خارج از روسیه برنامه ریزی کرده و بیش از 50 کشور جهان برای خرید میلیون ها دوز این واکسن ابراز تمایل کرده اند.

یادآوری می‌کنیم مجله پزشکی «لنست» اخیرا  با پایان دادن به شایعات درباره واکسن روسی «اسپوتنیک وی» اعلام کرد که این واکسن 91.6 درصد در مقابل بیماری COVID-19 مقاومت می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала