بی نتیجه بودن ۲۹ عملیات برای رهایی عبدالرووف ۹ ساله در بلخ 

© NSC Afghanistan twitter بی نتیجه بودن ۲۹ عملیات برای رهایی عبدالرووف ۹ ساله در بلخ 
بی نتیجه بودن ۲۹ عملیات برای رهایی عبدالرووف ۹ ساله در بلخ  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.02.2021
عضو شوید
 رییس عمومی امنیت ملی افغانستان می‌گوید، که ۲۹ عملیات نیروهای امنیتی برای رهایی عبدالرووف ۹ ساله از چنگ آدم‌ربایان در ولایت بلخ بی‌نتیجه بوده است.
بی‌سرنوشتی کودک ربوده شده بلخی؛ زنان در برابر دفتر یوناما دست به اعتراض زدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.01.2021
وعدۀ صالح به خانوادۀ عبدالروف برای رهایی او تا 15 روز دیگر

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، احمدضیا سراج امروز (شنبه، ۲ حوت) در یک نشست خبری مشترک با حمدالله محب، مشاور امنیت ملی و عبدالصبور قانع، معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله در کابل صحبت می‌کرد، گفت که نیروهای امنیتی همچنان برای رهایی او، ۲۶ مکان را بازرسی و تلاشی کرده‌اند.

او اختطاف عبدالرووف را «مغلق» و «پیچیده» خواند و تأکید کرد که نهادهای امنیتی از تمامی امکانات خود برای رهایی او تاکنون استفاده کرده‌اند. رییس عمومی امنیت ملی همچنان گفت: «قضیه‌ی عبدالرووف در محور کار ما (نهادهای کشفی و امنیتی) است و از تمام امکانات خود [برای رهایی او] استفاده می‌کنیم».

از سویی هم، او گفت: نیروهای ریاست عمومی امنیت ملی در جریان هفته‌ی گذشته چندین عملیات را برای بازداشت ربایندگان در ولایت‌های ننگرهار و کابل راه‌اندازی کرده‌اند. احمدضیا سراج گفت که در جریان این عملیات، سه نفر در ولایت ننگرهار از چنگ آدم‌ربایان نجات داده شده‌اند.

همچنان آقای سراج تأکید کرد، که یک شبکه‌ی آدم‌ربایان در جریان هفته‌ی گذشته در شهر کابل بازداشت شده‌اند.

یادآوری می کنیم، که عبدالرووف ۹ ساله حدود چهار ماه پیش در ناحیه‌ی چهارم شهر مزارشریف، مرکز ولایت بلخ توسط افراد مسلح که گفته شده لباس نظامی به تن داشتند، از مسیر مکتب ربوده شد. خانواده‌ی او گفته بود، که آدم‌ربایان در بدل رهایی عبدالرووف، از آنان مبلغ نزدیک به دو میلیون دالر درخواست کرده‌اند.

حدود سه ماه پس از اختطاف این کودک، محمداشرف غنی، رییس‌جمهوری کشور در تاریخ ۲۷ جدی به مقام‌های امنیتی بلخ هشدار داد درصورتی که عبدالرووف را آزاد نکنند، تمامی آنان را از وظایف‌شان برکنار می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала