محب در واکنش به سخنان انصاری: اهانتگران نیروهای امنیتی «باغی» هستند

© NSC Afghanistan twitter محب در واکنش به سخنان انصاری: اهانتگران نیروهای امنیتی «باغی» هستند
محب در واکنش به سخنان انصاری: اهانتگران نیروهای امنیتی «باغی» هستند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.02.2021
عضو شوید
مشاور امنیت ملی افغانستان در پاسخ به سخنان خطیب مسجد جامع گذرگاه هرات گفت، کسی‌که نیروهای امنیتی را مورد اهانت قرار بدهد «باغی» است.
واکنش والی هرات به سخنان انصاری: دیگر خویشتن‌داری نمی‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.02.2021
واکنش والی هرات به سخنان انصاری: دیگر خویشتن‌داری نمی‌کنیم

به گزارش اسپوتنیک، حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان دربارۀ سخنان مولوی مجیب الرحمان انصاری گفت: کسی‌که نیروهای امنیتی را مورد اهانت قرار بدهد «باغی» است.

محب هم‌چنین گفت، که به امنیت ملی وظیفه سپرده شده‌است تا اظهارات مولوی انصاری را با توجه به این احتمال که دست استخبارات منطقه پشت آن باشد، بررسی کند.

محب افزود هر کسی که از آدرس منبر و دین اظهاراتی مطرح می‌کند، ضرورت است تا با دیگر علمای دین نیز هماهنگی کند. او تأکید کرد که تمام علمای جهان و افغانستان جنگ افغانستان را غیرمشروع دانسته‌اند و اظهارات مولوی انصاری قابل قبول نیست.

مشاور امنیت ملی کشور گفت: «اگر پیام‌شان در چوکات دین اسلام است باید همرای علما هماهنگی کند که اظهارات‌شان مکمل خلاف آن است. اگر کدام موضوع استخباراتی باشد که در زون غرب استخبارات منطقه هم فعال هستند که اگر او باشد، به امنیت ملی وظیفه سپرده شده که او را یک بار بررسی کند چون زیاد امکان دارد که مربوط به موضوع منطقه‌ای باشد».

در همین حال، احمدضیا سراج، رییس عمومی امنیت ملی نیز گفت با کسی که فراتر از قانون گام بردارد، مطابق قانون همرایش برخورد صورت می‌گیرد.

آقای سراج همچنان گفت کسی که با اظهارات فراقانونی‌اش «حکومت مشروع» را چلنج بدهد، به این معنی است که فراتر از قانون گام برداشته و در مورد آن تصمیم گرفته خواهد شد.

یادآوری می کنیم، که مولوی مجیب‌الرحمان انصاری، خطیب مسجد جامع گذرگاه هرات روز گذشته در سخنرانی خود در نماز جمعه پشتی‌بانی از نظام کنونی را گناه کبیره خواند و از نیروهای امنیتی خواست که برای این نظام کار نکنند. این سخنان آقای انصاری واکنش‌های بسیاری در پی داشته است. بسیاری‌ها از حکومت خواسته‌اند که علیه او اقدامات قاطع را روی دست گیرند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала