گفتگوی تلفونی عبدالله عبدالله با وزیر خارجه امریکا

© Photo / شورای عالی مصالحه‌ٔ ملیگفتگوی تلفونی عبدالله عبدالله با وزیر خارجه امریکا
گفتگوی تلفونی عبدالله عبدالله با وزیر خارجه امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.02.2021
عضو شوید
قصر سپیدار از گفتگوی تلفونی رئیس شورای عالی مصالحۀ ملی با انتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله رئیس‌ شورای عالی مصالحۀ ملی شام امروز با آنتونی لینکن وزیر امور خارجه امریکا تلفونی صحبت کرد.

سپیدار می‌گوید که آقای لینکن در صحبت‌های خود با حمایت و قدرانی از تلاش‌های صلح در افغانستان گفت در حالی‌که ارزیابی و بازنگری وضعیت در افغانستان از سوی حکومت ایالات متحده ادامه دارد، این کشور خواهان تسریع روند صلح و دست‌یافتن به یک توافق جامع و صلح و پایدار در افغانستان می‌باشد.

 عبدالله به طالبان: راه رسیدن به صلح گفت‌وگو است نه جنگ  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2021
عبدالله به طالبان: راه رسیدن به صلح گفت‌وگو است نه جنگ

وی با تأکید بر یافتن راه حل سیاسی برای مشکل افغانستان از افزایش خشونت‌ها در کشور ابراز نگرانی کرد و خواهان پایان یافتن خشونت‌ها گردید.

آقای عبدالله با تشکر و قدردانی از همکاری‌های همیشگی امریکا برای افغانستان‌ و حمایت این کشور از تلاش‌های صلح، در بارۀ روند صلح، مذاکرات دوحه و اوضاع داخلی و منطقه‌ای صحبت کرد.

وی با تأکید بر اراده‌ و خواست مردم افغانستان برای دست‌یافتن به صلح دایمی و پایدار گفت که افغانستان خواهان حل مشکل از طریق مذاکره و دست‌یافتن به راه حل جامع و قابل قبول برای همه می‌باشد.

طبق گزارش، آقای عبدالله همچنان حمایت بین‌المللی و منطقه‌ای را برای دست‌یافتن به صلح دایمی در افغانستان مهم خواند و خواهان ادامه همکاری‌های بین‌المللی برای تسریع مذاکرات صلح و تأمین صلح دایمی گردید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала