دادستانی کل تاکنون پرونده‌ی فرمانده پولیس میدان‌وردک را دریافت نکرده است

© Photo / Facebook account of Maidan Wardak Province Commandدادستانی کل تاکنون پرونده‌ی فرمانده پولیس میدان‌وردک را دریافت نکرده است
دادستانی کل تاکنون پرونده‌ی فرمانده پولیس میدان‌وردک را دریافت نکرده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.02.2021
عضو شوید
با گذشت حدود دو هفته از تعلیق وظیفه‌ی الله‌داد فدایی، فرمانده پولیس ولایت میدان‌وردک و معرفی او به دادستانی، پرونده‌ی نسبتی او در پیوند به حادثه‌ی ولسوالی حصه‌ی اول بهسود این ولایت هنوز هم به اداره دادستانی کل نرسیده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه اطلاعات روز، وزارت داخله در تاریخ 20 دلو اعلام کرده بود که وظیفه‌ی الله‌داد فدایی، فرمانده پولیس ولایت میدان‌وردک به حالت تعلیق درآمده و پرونده‌ی او برای تحقیقات بیشتر به دادستانی کل فرستاده شده است.

وزارت داخله: فرمانده پولیس ولایت میدان وردک به دادستانی کل معرفی شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2021
وزارت داخله: فرمانده پولیس ولایت میدان وردک به دادستانی معرفی شد

اما جمشید رسولی، سخن‌گوی دادستانی کل امروز یک‌شنبه (۳، حوت) اعلام کرد که پرونده‌ی الله داد فدایی را تا کنون دریافت نکرده‌اند.

وزارت داخله در مورد احتمال تأخیر در ارسال این پرونده به دادستانی کل، چیزی نمی‌گوید.

الله‌داد فدایی متهم است که نیروهای امنیتی به رهبری او در دهم دلو بر معترضان در ولسوالی حصه‌ی اول بهسود ولایت میدان‌وردک تیراندازی کرده‌اند.

هیأت بررسی‌کننده‌ی حکومتی و کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان طی گزارش‌های جداگانه تأیید کرده‌اند که در جریان تیراندازی نیروهای امنیتی در ولسوالی حصه‌ی اول بهسود، 11 نفر کشته و 31 نفر دیگر زخمی شدند.

وزارت داخله نیز پس از ارزیابی یافته‌های هیأت بررسی‌کننده‌ی حکومتی، اعلام کرده بود که معترضان در ولسوالی حصه‌ی اول بهسود غیرمسلح بوده و پس از آن‌که تظاهرات به خشونت گراییده، در جریان تظاهرات 11 غیرنظامی کشته و 31 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала