پنتاگون: نیروهای هوایی افغان توانایی موثر جنگی را به تنهایی ندارند

© Facebook Ministry of Defense of Afghanistanپنتاگون: نیروهای هوایی افغان توانایی موثر جنگی را به تنهایی ندارند
پنتاگون: نیروهای هوایی افغان توانایی موثر جنگی را به تنهایی ندارند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.02.2021
عضو شوید
پنتاگون در یک گزارش تازه هشدار می‌دهد که هرگاه مشاوران نیروهای هوایی افغان، این کشور را ترک کنند، این نیروها توانایی موثر جنگی را نخواهند داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، یافته‌های یک گزارش تازه بازرس عملیات نظامی ایالات متحده امریکا در افغانستان که به کانگرس آن کشور ارایه شده‌است، نشان می‌دهند که هرگاه تا کمتر از سه ماه دیگر، مشاوران نیروهای هوایی افغان بر بنیاد توافق‌نامۀ دوحه از افغانستان بیرون شوند، این نیروها نخواهند توانست حمایت لازم را از نیروهای زمینی در جنگ با طالبان، فراهم سازند.

در گزارش آمده‌است که کاهش شدید مشاوران نظامی خارجی، عمدتاً از ایالات متحده، ماموریت آموزشی و مشورت‌دهی محافظت از طیاره‌های نیروهای افغان را کاملاً فلج کرده‌است.

پنتاگون: امریکا به خروج عجولانه از افغانستان موافقت نمی‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.02.2021
پنتاگون: امریکا به خروج عجولانه از افغانستان موافقت نمی‌کند

بر بنیاد این گزارش، هم اکنون مسؤولیت مراقبت از طیاره‌ها بر دوش پیمانکاران امریکایی است.

در گزارش همچنان هشدار داده شده‌است که هرگاه این مسؤولیت به افغانان واگذار شود، آنان ظرفیت نگهداری و مراقبت از طیاره‌ها را حتا در ماه‌ها ندارند.

بر بنیاد گزارش‌ها، تاکنون 94 درصد از مشاوران نیروهای هوایی افغان، افغانستان را تر کرده‌اند.

در یک سال گذشته، پنج طیارۀ نیروهای افغان از بین رفتند و یک طیارۀ دیگر نیز آسیب دید و شماری از طیاره‌های دیگر این نیروها، زیر ترمیم اند.

هم‌زمان با این، نهاد‌های امنیتی افغان روز گذشته گفتند که وجود جنگجویان خارجی در بخش‌های از کشور، جنگ را پیچیده ساخته‌است.

مسؤولان نهاد امنیتی افزودند که در برابر ادامۀ خشونت‌ها از سوی طالبان، ایستاده‌گی می‌کنند.

مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور غنی می‌گوید که ادامۀ اختلاف‌ها میان رهبران طالبان در دوحه و پاکستان، روند صلح را به چالش کشیده‌است و آنان برای تأمین صلح اراده ندارند.

حمدالله محب، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور غنی گفت: «وقتی راه حل و تفاهم وجود داشته باشد، هیچ مشروعیت برای جنگ نیست، طالب جنگ نامشروع خود را، تخریب تاسیسات افغانستان و کشتار مردم عوام افغانستان را بند کند».

بیش از یک ماه از توقف مذاکرات صلح در دوحه می‌گذرد، منابع آگاه از این مذاکرات می‌گویند که ادامۀ بررسی توافق نامه دوحه از سوی امریکا و روشن نبودن چه‌گونگی حضور نیروهای خارجی پس از ماه می میلادی در افغانستان از علت‌های به بن بست رفتن این مذاکرات استند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала