قصد چین برای برقراری روابط با آمریکا

© Sputnik / Valeriy Melnikovقصد چین برای برقراری روابط با آمریکا
قصد چین برای برقراری روابط با آمریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه چین از احیای روابط با آمریکا و برقراری گفتگو ها، بدون درگیری و تقابل با آن کشور سخن گفت.

به گزارش اسپوتنیک، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه یک گردهمایی در پکن که موضوع آن روابط چین و آمریکا بود گفت: پکن آماده است در احیای روابط با ایالات متحده  و گفتگو های موثرکه طی چند سال گذشته کاملا قطع شده بود، کار کند.

به گفته وزیر امور خارجه چین، دو کشور نخست باید کسب و کار خود را به خوبی مدیریت کنند  تا  روابط چین و ایالات متحده به مسیر درست بازگردد.

وانگ یی گفت: "درهای چین همیشه برای گفتگو باز است. ما آماده برقراری ارتباط صادقانه و آشکار با ایالات متحده در هر زمان و گفتگو برای حل مشکلات هستیم".

دست داشتن آمریکا از مبارزه به خاطر قطب شمال - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.09.2020
روسیه و چین/کابوس وحشتناک آمریکا در قطب شمال

وانگ ابراز امیدواری کرد که واشنگتن به تصمیمات پکن در مورد مناطق تحت حاکمیت خود احترام بگذارد و افزود: ما قصد به چالش کشیدن یا جایگزینی ایالات متحده را نداریم.

وزیر خارجه چین تصریح کرد: با توجه به تفاوت های بین دو کشور، طبیعی است که با آمریکا در سیستم اجتماعی، توسعه، تاریخ و فرهنگ اختلاف نظر داشته باشیم ،آنچه مهم است،تقویت درک متقابل از طریق گفت وگو است و اجازه ندهیم روابط ما با اختلاف نظر تعریف شود.

وانگ خواستار از سرگیری مبادلات دوجانبه در همه زمینه ها شد و افزود: طی 40 سال گذشته روابط دیپلماتیک، بخش های مختلف دو کشور پیوندهای عمیق ایجاد کرده است. مردم چین و آمریکا از دوستی دیرینه برخوردار هستند که باید در برابر فراز و نشیب های بعدی سیاسی روابط مصون بمانند.

این مقام چینی تاکید کرد: پکن امیدوار است آمریکا محدودیت‌ها علیه گروه‌های آموزشی و فرهنگی و رسانه‌های چینی را بردارد. چین آماده است با آمریکا بر سر موضوعاتی همچون همه گیری کرونا، تغییرات اقلیمی و بهبود اقتصاد جهانی همکاری کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала