امارات متحده عربی واکسین "اسپوتنیک وی" روسی به فلسطین اهدا کرد

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر امارات متحده عربی واکسین "اسپوتنیک وی" روسی به فلسطین اهدا کرد
امارات متحده عربی واکسین اسپوتنیک وی روسی به فلسطین اهدا کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2021
عضو شوید
امارات متحده عربی 20 هزار دوز واکسین "اسپوتنیک وی" به فلسطین روسی اهدا کرد. 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از قدس نت، یک محموله 20 هزار دوز واکسین ضد کرونا "اسپوتنیک وی"، روسی روز یک‌شنبه (21، فبروی)، از امارات به نوار غزه رسید.

چندی پیش، روز پنج‌شنبه، محمد دهلان، سیاست‌گر و نماینده مجلس فلسطین در این خصوص گفت که امارات متحده عربی دسته‌ای 20 هزار دوز واکسین "اسپوتنیک وی" روسی را به عنوان هدیه به نوار غزه می‌فرستد.

کشورهای اروپایی که از واکسین روسی حمایت می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.02.2021
کشورهای اروپایی که از واکسین روسی حمایت می‌کنند

این خبرگزاری به نقل از سوفیانا ابوزیدا، یکی از رهبران فتح می‌گوید: "این محموله واکسین به وزارت صحت در غزه داده می‌شود و یک سیستم محافظتی برای بیماران و افراد مسن که بیشترین خطر ابتلا به ویروس کرونا را دارند ایجاد می کند".

گازی حمید معاون وزارت امور اجتماعی تاکید کرد: "این اول‌بار نیست، ما به پاس تلاش‌های محمد داهلان نماینده مجلس در ایستگاه بازرسی "رفح" ایستاده ایم تاز امارات متحده عربی کمک بگیریم. این گام جسورانه یک فرصت اضافی برای نجات مردم ما در نوازه غزه است".

واکسین "اسپوتنیک وی" ساخت انستیتوت میکروبیولوژی و اپیدیمیلوژی گامالیا نخستین واکسین ثبت‌شده در جهان است. این واکسین در حال حاضر به طور گسترده در روسیه و ده‌ها کشور دیگر استفاده می‌شود. دومین واکسین روسی «اپی‌واک‌کرونا» نام دارد و ساخت مرکز تحقیقاتی وکتور است که استفاده گسترده از آن در آیندۀ نزدیک برنامه‌ریزی شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала