آمریکا بمب افکن های استراتژیک خود را در ناروی مستقر کرد

© Courtesy of the US Air Force/Ethan Wagner آمریکا بمب افکن های استراتژیک خود را در ناروی مستقر کرد
 آمریکا بمب افکن های استراتژیک خود را در ناروی مستقر کرد   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2021
عضو شوید
نیروی هوایی ایالات متحده، بمب افکن های استراتژیک B-1B Lancer را برای انجام تمرینات مشترک در اروپا در ناروی مستقر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه فرماندهی نیروی هوایی ایالات متحده در اروپا و آفریقا، آمده است که بمب افکن های استراتژیک آمریکایی B-1B Lancer برای انجام تمرینات مشترک در اروپا  برای اولین بار در یک پایگاه هوایی در غرب ناروی مستقر می‌شوند.

اعزام بمب افکن های سنگین استراتژیک آمریکایی به اروپا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2020
اعزام بمب افکن های سنگین استراتژیک آمریکایی به اروپا

 این اقدام تازه آمریکا با توجه به  اهمیت روز افزون منطقه قطب شمال برای راهبرد نظامی این کشورست. فرماندهی نیروهای ایالات متحده در اروپا سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، بیش از 200 پرسنل نیروی هوایی پایگاه هوایی «دیس» در تگزاس برای پشتیبانی از ماموریت‌ها در منطقه، با یک اسکادران بمب افکن «بی- 1 لنسر» به پایگاه هوایی «اورلند» در ناروی می‌روند.

با این حال ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، گفت: مسكو قصد اسلو برای استقرار بمب افكن های استراتژیک آمریکایی در پایگاه هوایی خود در نزدیكی تروندهایم را گامی دیگر در جهت افزایش فعالیت های نظامی در منطقه می داند.

در این بیانیه سخنان جنرال جفری هاریگیان فرمانده نیروی هوایی ایالات متحده اروپا و آفریقا ذکر شده است: من مشتاقانه منتظر نشان دادن توانایی خود در انجام عملیات از این مکان جدید و انجام ماموریت در یک محیط جدید هستم؛ تمرینات با متحدین مان مانند ناروی به ما این امکان را می دهد تا توانایی بازدارندگی و دفاعی خود را داشته باشیم و همچنین ثبات منطقه ای را تقویت کنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала