روش آمریکا برای "مهار" روسیه در اروپا افشا شد

CC0 / / روش آمریکا برای "مهار" روسیه در اروپا افشا شد
روش آمریکا برای مهار روسیه در اروپا افشا شد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2021
عضو شوید
وزارت دفاع ایالات متحده می‌گوید، پنتاگون در حال طرح ابتکاراتی برای بازدارندگی و"مهار" روسیه در اروپای شرقی است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه The National Interestدر مقاله‌ی می‌نویسد که وزارت دفاع ایالات متحده در حال ایجاد ابتکاراتی برای "مهار روسیه" در اروپای شرقی است.

به ویژه برای رسیدن به این هدف،  بخش نظامی آمریکا در نظر دارد که گروه 25 ضربتی نیروی هوایی ایالات متحده  را از منطقه خاورمیانه به اروپا منتقل کند.

نشریه در توضیح این موضوع می‌افزاید که هم اکنون هواپیماهای بدون سرنشین تهاجمی MQ-9 Reaper به رومانی و کشورهای بالتیک ارسال شده است.

خاطرنشان می شود که در سالهای اخیر این پهپادها دستخوش تغییرات عمده ای شده اند و اکنون آنها می توانند با مهمات تقریباً دو برابر پرواز کنند. بنابراین ، اکنون هر "Reaper" توانایی حمل حداکثر هشت موشک هوا به زمین را دارد.

نویسنده این مقاله معتقد است که پهپاد ها "هواپیماهای بدون سرنشین" می توانند بدون ضرورت فرود آمدن،  پرواز های طولانی‌تر را انجام دهند. تجهیزات نظارت تصویری که روی این پهپاد ها نصب شده است به احتمال زیاد در عملیات های شمال شرقی اروپا و در مناطق جنوبی اروپای شرقی، از جمله دریای سیاه مورد تقاضا خواهد بود.

پارلمان آلمان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2021
اروپا بدون روسیه غیرممکن است

پیشتر این مجله آمریکایی مقاله‌ای  دیگری از قدرت روسیه و این‌که می‌تواند در صورت وقوع جنگ، ناتو را دو نصف کند، منتشر کرد

در مجله مذکور با استناد به مانورهایی که ناتو در پولند تحت عنوان "زمستان 20 " اجرا کرد، درباره آنچه ناتو در صورت تقابل با روسیه در انتظارش هست، نوشت و این‌که در صورت هر گونه تقابلی دشمن فرضی از شرق می‌تواند ارتش این کشور را تنها در عرض پنج روز متحمل شکست نابودکننده‌ای کند.

در این مقاله آمده است، در صورت وقوع جنگ دو ارتش بلاروس و روسیه بر اراضی تحت کنترل ناتو در طول مرزها مسلط خواهند شد و نیروهای ناتو به دو قسمت تقسیم خواهند شد که منجر به قطع ارتباط مراکز لجستیکی می‌شود که لهستان و لیتوانی را به هم مرتبط می‌کنند.

این در حالی است که مسکو بارها و بارها تاکید کرده روسیه قصد جنگ با کشورهای دیگر را ندارد و در عین حال طرف روس فعالیت‌های نظامی رو به فزونی آمریکا و بلوک ناتو در مرزهایش را زیر نظر دارد. سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه اشاره کرده است که اقدامات ناتو ماهیت ضد روسی دارند و وزارت دفاع روسیه تمام تدابیر لازم را برای حمایت مطمئن از کشور لحاظ می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала