مارشال دوستم: پاکستان خانه حکمتیار است

© Photo / A A مارشال دوستم: پاکستان خانه حکمتیار است
 مارشال دوستم: پاکستان خانه حکمتیار است  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2021
عضو شوید
مارشال دوستم با تاکید بر اینکه تهدیدهای رهبر حزب اسلامی افغانستان مبنی بر براندازی دولت کابل در هماهنگی با اسلام‌آباد بود، گفت که پاکستان خانه حکمتیار است.

به گزارش اسپوتنیک، مارشال عبدالرشید دوستم، رهبر حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان تهدید گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان مبنی بر براندازی دولت را در هماهنگی با سازمان اطلاعات ارتش پاکستان دانست.

پس از گلایهٔ مارشال؛ غنی با دوستم گفتگوی تلفونی داشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2021
پس از گلایهٔ مارشال؛ غنی با دوستم گفتگوی تلفونی داشت

وی در این باره به طلوع نیوز گفت: «مردم کابل و ارگ نگران نباشند، حکمتیار همینطور در روی هوا حرف زدن خیلی وارد است که یک قدرت است و اینطور می‌تواند برای دوستان خود انعکاس بدهد که ما این کارها را می‌توانیم انجام دهیم».

دوستم افزود: «مردم کابل کم آزار ندیدند از دست حکمتیار، من یک آدم قانونمند هستم و بدون قانون کاری نمی‌کنم، کسی که می‌خواهد نظام را تهدید کند آن را دستگیر می‌کنیم و به قانون می‌سپاریم».

یش از این حکمتیار هشدار داده بود که اگر دولت زندانیان حزب اسلامی را آزاد نکند ارگ ریاست جمهوری را محاصره کرده و رئیس جمهور را از قدرت برکنار می‌کند.

وی با اشاره به سفر چهره‌های سیاسی به پاکستان نیز گفت: «تنها رفتن به پاکستان به نفع صلح نیست، پاکستان چندین بار از من دعوت کرد اما نرفتم، حتی خارجی‌ها را واسطه کردند، حکمتیار که رفت اما خب او خانه‌اش است».  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала