ثبت واکسن "اسپوتنیک وی" در قرقیزستان

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر ثبت واکسن اسپوتنیک وی" در قرقیزستان
ثبت واکسن اسپوتنیک وی در قرقیزستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2021
عضو شوید
مقامات بهداشت قرقیزستان برای مقابله با ویروس کرونا واکسن روسی اسپوتنیک وی را ثبت نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی وزارت بهداشت  قرقیزستان روز سه شنبه از ثبت رسمی واکسن روسی علیه ویروس کرونا "Sputnik V" خبر دادند.

صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) ثبت واکسن ضد کرونا " Sputnik V" در قرقیزستان را تأیید کرد و خاطرنشان کرد که این کشور چهارمین کشور در آسیای میانه است که واکسن روسی را ثبت می کند.

بخش داروها و تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت و توسعه اجتماعی جمهوری قرقیزستان سند ثبت واکسن  "Sputnik V"  را برای پیشگیری و مقابله با بیماری ناشی از ویروس SARS-CoV-2  ارائه کرد.

به گفته مقامات بهداشت قرقیزستان،  ثبت واکسن روسیه این امکان را فراهم می کند تا "در آینده نزدیک روند واکسیناسیون جمعیت برای جلوگیری از عفونت ویروس کرونا انجام شود."

Производство вакцины Sputnik V в Карагандинском фармацевтическом комплексе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2021
صدور مجوز برای تولید واکسن اسپوتنیک وی در قزاقستان

اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در اوایل مارچ سال 2020 در قرقیزستان ثبت شد. تاکنون شمار موارد آلودگی به ویروس از 86 هزار مورد فراتر رفته است و  1460 نفر نیز جان شان را از دست داده اند.

یادآوری می‌کنیم مجله پزشکی «لنست» اخیرا  با پایان دادن به شایعات درباره واکسن روسی «اسپوتنیک وی» اعلام کرد که این واکسن 91.6 درصد در مقابل بیماری COVID-19 مقاومت می‌کند.

در گزارش این مجله که از معتبرترین و مشهورترین هفته‌نامه‌های پزشکی جهان است، آمده که این واکسن مقابله با ویروس کرونا، روی افراد بالای 65 سال اثر دارد و از سالخوردگان در مقابل حمله ویروس کرونا محافظت می‌کند.

واکسن اسپوتنیک وی نخستین واکسن کرونا در روسیه را مرکز گمالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه با همکاری وزارت دفاع روسیه می سازد و تاکنون میلیون ها  دوز از این واکسن تولید شده است.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала