رییس ‌جمهور غنی: به نام کارکنان صحی "منار یادبود" ساخته ‌شود

© @https://twitter.com/ARG_AFGرییس ‌جمهور غنی: به نام کارکنان صحی "منار یادبود" ساخته ‌شود
رییس ‌جمهور غنی: به نام کارکنان صحی منار یادبود ساخته ‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2021
عضو شوید
رئیس جمهور غنی در مراسم گشایش روند واکسیناسیون کرونا در کشور گفت که هدایت داده است تا به پاس قدردانی از کارکنان صحی منار یادبود ساخته شود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر رسانه‌ی ارگ، واکسیناسیون کرونا روز سه‌شنبه، پنجم حوت در یک‌ساله‌گی ثبت اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در کشور آغاز شد.

انیسه شهید، خبرنگار طلوع نیوز اولین فردی بود که واکسن کرونا را دریافت کرد. در این مراسم به شماری دیگر نیز به نماینده‌گی از نهادهای امنیت ملی، پولیس، ارتش و کارکنان صحی واکسن کرونا زده شد.

این برنامه در مراسمی در ارگ ریاست جمهوری با حضور رئیس جمهور غنی و شماری از مقام‌های بلندپایه حکومتی و صحی به صورت رسمی گشایش یافت.

رئیس جمهور غنی در این مراسم از شجاعت و قهرمانی‌های نیروهای امنیتی تشکر کرده و گفت که تطبیق نخست این واکسین به نیروهای مسلح نشانه تعهد دولت و ملت به نیروهای امنیتی و دفاعی ما است.

 Вакцинация врачей от коронавируса в Краснодаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2021
روند تطبیق واکسین کرونا در افغانستان آغاز شد

محمداشرف غنی، در این مراسم ویروس کرونا را فاجعه‌ای خواند که جهان را زمین‌گیر کرد، اما در افغانستان خوب مدیریت شد.

وی همچنین کارکنان صحی و داکتران را قهرمانان افغانستان خوانده و گفت که هدایت داده است تا به پاس قدردانی از کار و پیکار کارمندان صحی در جریان همه‌گیری ویروس کرونا، منار یادبود ساخته شود. به گفته او، اسامی کارمندان و داکتران مراقبت‌های صحی به رسم یادبود در این منار نوشته خواهد شد.

نخستین محموله واکسین کرونا به تاریخ 19 دلو سال روان از هند به افغانستان رسید. وزارت صحت عامه کشور اعلام کرد که این محموله، حاوی 500 هزار دوز واکسین می‌باشد.

با این همه اما، رئیس جمهور غنی همچنین در این مراسم تاکید کرد: خطر کرونا رفع نشده است؛ بدبختانه انواع ویروس همیشه در حال بروز است، خود ما باید داکتر خودمان باشیم، پوشیدن ماسک، فاصله گذاری جتماعی را مراعات کنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала