ناسا اولین صداها را از سطح مریخ منتشر کرد

© Depositphotos.com / Sdecoret ناسا اولین صداها را از سطح مریخ منتشر کرد
  ناسا اولین صداها را از سطح مریخ منتشر کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2021
عضو شوید
کاوشگر ناسا اولین صدای ضبط شده از مریخ را به زمین ارسال کرد.

به گزارش اسپوتنیک، اداره ملی هوانوردی و فضایی ایالات متحده در توئیتر ضبط صوتی از صداهای سطح مریخ را منتشر کرد که پس از فرود روی سیاره سرخ توسط مریخ نورد Perseverance (استقامت)، ضبط شده است.

اعضای تیم ناسا پس از دریافت تائید فرود موفقیت آمیز در مریخ  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.02.2021
مریخ نورد استقامت با موفقیت بر سطح مریخ فرود آمد

صداهای سطح مریخ به وسیله‌ دو میکروفون تعبیه شده روی کاوشگر «استقامت» ضبط شده‌ اند. در یکی از آنها صدای ضعیف وزوز در پس‌ زمینه شنیده می ‌شود که به گفته دیو گروئل، مهندس اصلی دوربین ‌ها و میکروفن کاوشگر استقامت، از خود این کاوشگر است اما حدود 10 ثانیه بعد میکروفن صدای ضعیفی از وزش باد را ضبط کرد که این صدا اولین صدای ضبط شده سطح مریخ است.

مریخ نورد Perseverance در 18 فبروری در دهانه جیزرو (Jezero)، در سیاره سرخ فرود آمد. ناسا این مأموریت مریخ 2020 که در جولای سال گذشته از زمین پرتاب شد، انجام داده است. پنجمین مریخ نورد تاریخ ناسا مجهز به هفت ابزار علمی برای مطالعه ساختار و زمین شناسی سیاره سرخ است.

وظیفه اصلی این مریخ نورد جمع آوری نمونه هایی از خاک مریخ است که انتظار می رود در آینده به زمین تحویل داده شود. این ماموریت توسط  On board Perseverance – که یک وسیله ای آزمایشی برای به دست آوردن اکسیژن از جو مریخ است و همچنین "هلی کوپتر فضایی" که قرار است برای اولین بار در سیاره دیگری پرواز کند انجام می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала