بیش از ۶۵۰۰ کارگر مهاجر پس از کسب حق میزبانی جام جهانی فوتبال در قطر جان باخته اند

© AP Photo / Kamran Jebreili بیش از ۶۵۰۰ کارگر مهاجر پس از کسب حق میزبانی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در قطر جان باخته اند
 
بیش از ۶۵۰۰  کارگر مهاجر پس از کسب حق میزبانی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در قطر جان باخته اند
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.02.2021
عضو شوید
بیش از ۶۵۰۰ کارگر مهاجر از هند، پاکستان، نپال، بنگلادش و سریلانکا که قطر حق میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ را بدست آورد، در قطر درگذشتند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه گاردین از زمانی که قطر موفق به کسب میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال شده، ۶۵۰۰ کارگر مهاجر از هند، پاکستان، نپال، بنگلادش و سریلانکا جانشان را در این کشور از دست داده‌اند. این یافته‌ها با استفاده از برخی منابع دولتی در قطر به دست آمده و نشان می‌دهد به طور میانگین هر هفته ۱۲ کارگر از این کشور‌های شرق آسیا از دسامبر ۲۰۱۰ و زمانی که خیابان‌های دوحه در حال جشن و پایکوبی برای کسب میزبانی جام جهانی فوتبال بود جانشان را از دست داده‌اند.

  طالبان: عدم پایبندی آمریکا به توافقنامه قطر مشکل افغانستان را افزایش می دهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.02.2021
طالبان: عدم پایبندی آمریکا به توافقنامه قطر مشکل افغانستان را افزایش می دهد

به گفته گاردین، ممکن است تعداد کل مرگ های مهاجر بیشتر باشد، زیرا اطلاعات جمع آوری شده توسط این نشریه اطلاعات بسیاری از مهاجران از کشورهای دیگر از جمله فیلیپین و کنیا را در نظر نه گرفته است. علاوه بر این، داده های مربوط به مرگ و میرهایی که در پایان سال ۲۰۲۰ رخ داده اند در این فهرست گنجانده نشده است.

گفتنی است که در ده سال گذشته قطر برنامه ساخت و ساز خود را به طور قابل توجهی افزایش داده و خود را برای تورنمنت ۲۰۲۲ جام جهانی فوتبال آماده می‌کند. این کشور ۷ استادیوم جدید، چندین پروژه در دست احداث فرودگاه، جاده، حمل و نقل عمومی، هتل و یک شهرک جدید را در دستور کار قرار داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала