تأثیر تغییرات فصلی در انتقال ویروس COVID-19 نشان داده شد

© تأثیر تغییرات فصلی در انتقال COVID-19 نشان داده شد
تأثیر تغییرات فصلی در انتقال COVID-19 نشان داده شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.02.2021
عضو شوید
تیمی از محققان آمریکایی در یک مطالعه تأثیر تغییرات فصلی و دمای هوا را در انتشار ویروس کرونا مشخص نمودند.

 به گزارش اسپوتنیک، محققان دانشگاه لوئیزویل دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز و مراکز هوش مصنوعی وزارت دفاع آمریکا متحده نشان دادند که دمای هوا به طور مستقیم بر احتمال انتقال ویروس کرونا  SARS-CoV-2  تأثیر می گذارد  

نتایج این تحقیق در مجله PLOS ONE گزارش شده است.

تلفات کرونا در آمریکا از قربانیان این کشور در سه جنگ پیشی گرفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2021
تلفات کرونا در آمریکا از قربانیان این کشور در سه جنگ پیشی گرفت

تحلیل این داده ها که مرتبط با دمای صفر تا 37 درجه سانتی گراد بود، نشان داد که یک درجه فارنهایت افزایش در درجه حرارت پایین روزانه هوا با کاهش یک درصدی در میزان افزایش موارد ابتلا به COVID-19 همراه بود ، و یک درجه کاهش دمای هوا نیز با افزایشی در این میزان تا یک درصد ارتباط داشت.

این تحقیق نشان داد که با افزایش دمای هوا، میزان موارد جدید ابتلا به COVID-19  کاهش می یابد و انتقال ویروس مانند سایر ویروس های تنفسی فصلی کندتر می شود.

 بیل گیتس از شیوه های جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نام گرفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.02.2021
بیل گیتس راه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نام برد

این نتایج از تجزیه و تحلیل داده ها از ابتدای این همه گیری و بدون توجه به تاثیر چشم گیر تدابیر پیشگیرانه مانند قرنطینه، استفاده از ماسک های صورت و رعایت فاصله اجتماعی بدست آمده است.

داده های این مطالعه همچنین نشان می دهد که ارتباط میان دمای هوا و سرایت ویروس کرونا نسبت به ارتباط میان دمای هوا و بهبودی و یا مرگ ناشی از آلودگی به این ویروس بسیار بیشتر است.

محققان می‌گویند منطقی است که بر اساس این تحقیق نتیجه گرفته شود که مانند سایر ویروس های فصلی، مهار SARS-CoV-2  با گذشت زمان بسیار دشوار می شود مگر اینکه یک تلاش جهانی و هماهنگ برای پایان دادن به این همه گیر وجود داشته باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала