سازمان ملل: داده‌های ایران‌ درباره بوئینگ اوکراینی ناسازگار است

© Photo / Iranian Red Crescent Societyسازمان ملل: داده‌های ایران‌ درباره بوئینگ اوکراینی ناسازگار است
سازمان ملل: داده‌های ایران‌ درباره بوئینگ اوکراینی ناسازگار است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.02.2021
عضو شوید
سازمان ملل به مقامات ایران، داده‌های را ارسال کرده که به بسیاری از ناسازگاری ها در توضیحات درباره سقوط بوئینگ 737 هواپیمایی اوکراین اشاره کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان ملل نامه‌ای را به رهبران جمهوری اسلامی ایران، ماه اکتوبر فرستاده، اما تاهنوز جوابی دریافت نکرده است.
درنامه سازمان ملل آمده است: شواهد عمدی درمورد حمله به طیاره اوکراینی پیدا نشده است، اما اینکه آیا این طیاره عمدی سرنگون شده است، جوابی دریافت نشده است. پاسخ به سوالات اصلی و روشن کردن موضع بسیار مهم است."

ایران: هنوز تصمیمی برای فرستادن جعبه سیاه طیاره اوکراینی به خارج نگرفته ایم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.01.2020
ایران: هنوز تصمیمی برای فرستادن جعبه سیاه طیاره اوکراینی به خارج نگرفته ایم

خاطرنشان شد، در مورد عمدی بودن آنچه اتفاق افتاده است، سو ظن باقی خواهد ماند و این موضوع باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد، از جمله در ایران.
گزارشگر ویژه در توضیحات ارائه شده توسط طرف ایرانی ناسازگاری یافت و بر اساس آن سربازان سپاه هواپیمای غیرنظامی را با موشک نظامی نیروهای مسلح آمریکا اشتباه گرفتند.
ایران گفته است که در کالیبراسیون راکت، اشتباه رخ داد، اما توضیحی در مورد چگونگی دقیق شناسایی و چگونگی منجر به سقوط داده نشده است.
همچنین، ایران توضیحی در مورد چگونگی انتقال اطلاعات مربوط به پروازهای غیرنظامی مجاز به واحدهای سپاه ارائه نداده است که گام مهمی برای اطمینان از ایمنی چنین پروازهایی است. نیز، هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه چرا پروازهای دیگری که در آن شب انجام شده اند مورد اصابت گلوله قرار نگرفته است.
طیارۀ مسافربری بویینگ 737 متعلق به شرکت هوایی اوکراین که سال گذشته از سوی پدافند هوایی سپاه پاسداران، پس از پرواز از میدان هوایی بین‌المللی امام خمینی تهران به مقصد کی‌یف، هدف قرار گرفت.
در پرواز 752 همه 176 سرنشین طیاره جان باختند. بیشتر مسافران ایرانی بودند. شهروندانی از کشورهای افغانستان، سویدن، بریتانیا، کانادا و اوکراین نیز در میان مسافران بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала