وزارت دفاع: ۵۷ عضو گروه طالبان کشته شدند

© Photo / SIGAR / SIGAR وزارت دفاع: ۵۷ عضو گروه طالبان کشته شدند
 وزارت دفاع: ۵۷ عضو گروه طالبان کشته شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.02.2021
عضو شوید
وزارت دفاع اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۷ عضو گروه طالبان در استان‌های قندهار، فاریاب و کاپیسا کشته و شماری دیگر هم زخمی شدند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع افغانستان امروز چهارشنبه در اطلاعیه‌ای نوشت که ۴۲ تن از افراد گروه طالبان در حملات هوایی جنگنده‌های ارتش در استان قندهار کشته شدند.

در اطلاعیه آمده است: این حملات در ولسوالی ‌های پنجوایی، میانشین و ارغنداب صورت گرفته که طی آن ۸ عضو دیگر طالبان زخمی و چهار عرداه موترسایکل و مقداری مهمات و سلاح آنها نیز منهدم شده است.

 معاون وزارت دفاع: طالبان به تعهدات شان عمل نمی کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2021
معاون وزارت دفاع: طالبان به تعهدات شان عمل نمی کنند

براساس اطلاعیه وزارت دفاع افغانستان، همچنین هفت عضو گروه طالبان در ولسوالی خواجه سبز پوش استان فاریاب طی درگیری با نیروهای ارتش کشته و یک نفر دیگر زخمی شدند.

۸ تن دیگر از افراد این گروه نیز درولایت کاپیسای افغانستان کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند.

روز گذشته معاون وزارت دفاع طی یک نشست در کابل اعلام کرد که در سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۸ هزار نفر از اعضای گروه طالبان کشته و بیش از ۱۰ هزار تن دیگر هم زخمی و حدود ۲ هزار نفر از آنها بازداشت شده اند.

گزارش سازمان ملل متحد از تلفات غیرنظامیان در سال ۲۰۲۰ نیز بیانگر شدت درگیری‌ها در افغانستان می باشد که براساس این گزارش بیش از ۸ هزار غیرنظامی در این سال در افغانستان کشته و یا زخمی شده اند که گروه طالبان مسئول ۶۰ درصد این تلفات خوانده شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала