حضور نیروهای امریکایی در افغانستان تمدید شود

CC BY 2.0 / The U.S. Army / Black Hawk unloadحضور نیروهای امریکایی در افغانستان تمدید شود
حضور نیروهای امریکایی در افغانستان تمدید شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.02.2021
عضو شوید
سناتور ارشد در کمیته نیروهای مسلح سنای امریکا گفت که حضور نظامیان امریکایی در افغانستان پس از ماه می نیز ادامه خواهد یافت.

 به گزارش اسپوتنیک، براساس توافقنامه دولت ترامپ با گروه طالبان قرار بود نیروهای خارجی تا اول ماه می سال جاری میلادی خاک افغانستان را ترک کنند و در عوض طالبان متعهد به ضمانت‌های امنیتی از جمله قطع رابطه با گروه القاعده (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) و عدم حمله به نیروهای امریکا شد. جک رید، سناتور از حزب دموکرات و رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای امریکا گفت که ایالات متحده امریکا احتمالاً حضور نظامی خود در افغانستان را تمدید خواهد کرد.

اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2021
تاخیر خروج نیروهای امریکا از افغانستان به روند صلح کمک می کند

این قانوگذار گفت: در کوتاه مدت، انتظار تمدید [حضور نیروهای امریکایی در افغانستان] داریم. و از نظر عملیاتی، فکر می‌کنم ارتش اصرار خواهد داشت که حتی در صورت خروج به زمان بیشتری نیاز دارند.

کمیته نیروهای مسلح سنای امریکا سرطان سال جاری نیز به لایحه‌ای جهت ایجاد موانعی برای جلوگیری از خروج کامل نیروهای امریکایی از افغانستان رأی مثبت داد.

رئیس کمیته قضایی سنای امریکا نیز سه هفته قبل اظهارداشت که حضور در افغانستان مبتنی بر شرایط است و نظامیان امریکایی در زمان تعیین شده در می سال 2021 افغانستان را ترک نخواهند کرد.

لیندسی گراهام گفته بود که فکر می‌کنم در ماه می افغانستان را ترک نخواهیم کرد، وقتی این کشور را ترک می‌کنیم که شرایط آن محقق باشد.

لوید آستین وزیر دفاع امریکا نیز جمعه گذشته  در یک نشست خبری تأکید کرد که هنوز هیچ تصمیمی در خصوص خروج مابقی نیروهای امریکایی از افغانستان اتخاذ نشده است.

وی با اشاره به اینکه توافق صلح با طالبان که در زمان دولت ترامپ به امضا رسید اکنون در دست بررسی است، گفت: «مطمئناً قبل از اینکه بررسی‌ها به پایان برسد، هیچ تصمیمی [در خصوص خروج نیروهای امریکایی از افغانستان] نخواهم گرفت و درباره پیشنهادم به رئیس‌جمهور در این زمینه پیش‌داوری نخواهم کرد».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала