پوتین خواهان خویشتن‌داری طرف‌ها در ارمنستان شد

© Sputnik / Alexey Nikolsky /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین خواهان خویشتن‌داری طرف‌ها در ارمنستان شد
پوتین خواهان خویشتن‌داری طرف‌ها در ارمنستان شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.02.2021
عضو شوید
ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در تماسی تلفونی با نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان از او و دیگر طرف‌ها در این کشور خواست خویشتن‌داری در پیش گیرند.

به گزارش اسپوتنیک این مطلب را دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه اعلام کرده است.

آقای پسکوف گفت که این گفتگوی تلفونی به خواست نخست‌وزیر ارمنستان صورت گرفته و در آن دو طرف وضعیت در آن جمهوری را به بحث گرفتند.

آقای پوتین در این گفتگو بر حفظ آرامش و نظم در آن کشور تأکید کرده است. سخنگوی رییس جمهوری روسیه گفت: «پوتین خواستار حفظ نظم و آرامش در ارمنستان شد و خواست تا تنش در چارچوب قانون حل شود».

آقای پسکوف افزود که ولادیمیر پوتین «تمام طرف‌ها را به «خویشتن‌داری» فراخوانده است.

روز پنجشنبه ۲۵ فبروری در پی برکناری رییس ستاد کل ارتش ارمنستان توسط نیکول پاشینیان نخست‌وزیر کشور، گردهمایی‌های گسترده طرفداران و مخالفان آقای پاشینیان آغاز شد. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد مه ارتش خواهان استعفای نخست‌وزیر شده بود.
بیانیهٔ ارتش را رییس ستاد کل نیروهای مسلح، معاون وی و فرماندهان واحدهای نظامی امضا کرده بودند. نیکول پاشینیان این اقدام را تلاشی برای کودتای نظامی خوانده و رییس ستاد کل نیروهای مسلح را اخراج کرد.
رییس جمهور این کشور که بر اساس قانون اساسی به پیشنهاد نخست‌وزیر رییس ستاد کل نیروهای مسلح را منصوب یا عزل می‌کند، تاکنون این سند را امضا نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала