رد اظهارات پاشینیان / روسیه: راکت اسکندر در نبرد قره‌باغ استفاده نشده است

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationرد اظهارات پاشینیان / روسیه: راکت اسکندر در نبرد قره‌باغ استفاده نشده است
رد اظهارات پاشینیان / روسیه: راکت اسکندر در نبرد قره‌باغ استفاده نشده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.02.2021
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه در واکنش به سخنان نخست‌وزیر ارمنستان گفته است که ارمنستان از راکت‌های «اسکندر» در نبرد قره‌باغ استفاده نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه گفته است که تمام راکت‌های «اسکندر» در دیپوی نیروهای نظامی این کشور قرار داشته است.

پیش از این نخست وزیر ارمنستان گفته بود که استفاده از سیستم راکتی اسکندر در جنگ قره‌باغ منتهی به انفجار نکردن این راکت‌ها یا انفجار ۱۰ درصدی شده است. وزارت دفاع روسیه گفته است که این بیانیهٔ پاشینیان موجب «حیرت و تعجب» این نهاد شده است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌اش گفته است: «بر اساس اطلاعات دقیق موجود که از سوی سیستم کنترول عینی نیز تایید شده است هیچ‌کدام از این راکت‌ها در نبرد قره‌باغ کوهستانی استفاده نشده و تمام راکت‌ها در دیپوی نیروهای نظامی ارمنستان قرار دارد».

وزارت دفاع روسیه افزوده که آقای پاشینیان اطلاعات گمراه‌کننده دریافت کرده و از معلومات نادرست استفاده کرده است.

این نهاد گفته است که استفاده از این راکت ها در نبرد با تروریستان در سوریه موفقیت‌آمیز بوده و ثابت می‌کند که این راکت ‌های روسی در نوع خود، در جهان بهترین است.

روز پنجشنبه ۲۵ فبروری در پی برکناری رییس ستاد کل ارتش ارمنستان توسط نیکول پاشینیان نخست‌وزیر کشور، گردهمایی‌های گسترده طرفداران و مخالفان آقای پاشینیان آغاز شد. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که ارتش خواهان استعفای نخست‌وزیر شده بود.
بیانیهٔ ارتش را رییس ستاد کل نیروهای مسلح، معاون وی و فرماندهان واحدهای نظامی امضا کرده بودند.
نیکول پاشینیان این اقدام را تلاشی برای کودتای نظامی خوانده و رییس ستاد کل نیروهای مسلح را برکنار کرد.
رییس جمهور این کشور که بر اساس قانون اساسی به پیشنهاد نخست‌وزیر رییس ستاد کل نیروهای مسلح را منصوب یا عزل می‌کند، تاکنون این سند را امضا نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала