حکمتیار به مولوی انصاری: تو تنها نیستی همه ملت با تو است

© Sputnik / JAKحکمتیار به مولوی انصاری: تو تنها نیستی همه ملت با تو است
حکمتیار به مولوی انصاری: تو تنها نیستی همه ملت با تو است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.02.2021
عضو شوید
رهبر حزب اسلامی پشتیبانی‌اش را از مولوی مجیب‌الرحمن انصاری اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی امروز جمعه (26، فبروی)، اعلام کرد که ما به مولوی انصاری اطمینان می‌دهیم که تو تنها نیستی همه ملت با تو است و چیزی که تو در رابطه به نظام گفتی حرف فرد، فرد ملت ما است.

رهبر حزب اسلامی تاکید دارد که یاری و همکاری با مفسدین، ستمگران، وطن‌فروشان، نه تنها گناه بزرگ است، بلکه باعث می‌شود که انسان از دایره اسلام هم بیرون برود.

این در حالی‌ست که مولوی مجیب‌الرحمن انصاری، خطیب مسجد گازرگاه هرات در یکی از سخنرانی‌های خود گفته بود که حمایت از نظام کنونی افغانستان گناه «کبیره» محسوب می‌شود.

به گفته وی، هرکسی که از این نظام حمایت کند مرتکب گناه کبیره شده و در فساد نظام کنونی شریک خواهد بود.

 

او همچنان علاوه کرده بود، علمای که از نظام کنونی افغانستان حمایت می‌کنند در شمار یهود و نصارا می‌روند، زیرا آنان از یک نظام فاسد پشتیبانی می‌کنند.

این مولوی از نیروهای امنیتی نیز خواسته بود که دست از حمایت این نطام برداشته و با مفسدین همراه نشوند.

این اظهارات آقای انصاری واکنش‌های زیادی سیاسیون، علما و شهروندان افغانستان را برانگیخت، به طور که بسیاری این گفته‌های وی را خواسته استخبارات بیگانه توصیف کردند.

شورای امنیت ملی در این خصوص گفته بود که در مورد گفته‌های مولوی انصاری که آیا استخبارات بیرونی در پشت این گفته‌ها دخیل‌اند، تحقیق می‌کند.

از سوی هم سیدوحید قتالی، والی هرات در واکنش به اظهارات مولوی انصاری گفته بود که هرات جای برای تولید داعش نیست.

آقای قتالی هشدار داده بود که اجازه نخواهد داد تا پرچم پلید داعش در شهر هرات برافراشته شود. وی از مولوی انصاری خواسته بود که پایش را از گلیم خود درازتر نکند.

این در حال است که در روزهای گذشته نیز شماری از عالمای ولایت‌های مختلف اظهارات جانب‌دارانه و غیرمسئولانه مولوی انصاری را پیرامون قضایای جاری در کشور و موقف علما و نیروهای دفاعی در مورد نظام کنونی افغانستان، «بیجا و فتوای جاهلانه» خواندند و آن را بدون مجوز شرعی دانستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала