طالبان: نقض توافقنامه قطر آغازگر جنگ جدید خواهد بود

© Sputnik طالبان: نقض توافقنامه قطر آغازگر جنگ جدید خواهد بود
 طالبان: نقض توافقنامه قطر آغازگر جنگ جدید خواهد بود  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.02.2021
عضو شوید
سخنگوی طالبان گفت این گروه تجدیدنظر یا مذاکره دوباره درباره توافق قطر را نمی‌پذیرد و اگر آمریکا توافق را نقض کند این آغازگر جنگی جدید خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان گفت که اگر آمریکا توافقنامه قطر را به تاخیر بیاندازد و یا نقض کند این تصمیمی اشتباه خواهد بود و حملات علیه نیروهای این کشور از سرگرفته می‌شود.

طالبان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2019
مرور به سیاست طلبان در ارتباط حضور زنان در سیاست

مجاهد تصریح کرد: "اگر آن‌ها این پیمان را نقض کنند، ما نیز وظیفه داریم که یک کشور آزاد داشته باشیم، ولی اگر آن‌ها به روش مسالمت‌آمیز به ما اجازه آزادی نمی‌دهند، ما به وسیله جنگ کشور خود را آزاد خواهیم کرد".

وی درباره بررسی توافق قطر توسط دولت بایدن نیز گفت: هدف از ارزیابی توافقنامه این نیست که این پیمان نقض خواهد شد، در آن تجدیدنظر شده و یا مجدداً مورد مذاکره قرار گیرد؛ ما هرگز آماده نیستیم و نه هم این عملکرد قابل قبول خواهد بود، ما فقط می‌خواهیم که توافق‌نامه را عملی کنیم و هر طرفی که این توافق‌نامه را نقض کند مسئول خسارات خواهد بود.

سخنگوی طالبان افزود: اگر دولت جدید آمریکا ارزیابی توافق را به معنی درک و فهم، مطالعه و بررسی شرایط خود و ما بداند، این کار آن‌ها صحیح است، اما اگر این ارزیابی به معنی نقض توافقنامه و ایجاد توافق جدید باشد این خود آغاز یک جنگ جدید می‌باشد.

وی بدون اظهار اینکه از نگاه طالبان لغو توافقنامه به چه معناست، ادامه داد که این گروه به هیچ عنوان تمدید مهلت خروج نیروهای خارجی از افغانستان را نخواهد پذیرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала