وزیر دفاع ترکیه: سامانه دفاعی «اس-۴۰۰» وابسته به شبکه ناتو نخواهد بود

© AFP 2023 / Adem Altanوزیر دفاع ترکیه: سامانه دفاعی «اس-۴۰۰» وابسته به شبکه ناتو نخواهد بود
وزیر دفاع ترکیه: سامانه دفاعی «اس-۴۰۰» وابسته به شبکه ناتو نخواهد بود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.02.2021
عضو شوید
وزیر دفاع ترکیه گفت، که سامانه های دفاعی «اس-۴۰۰» به کسانی که قصد صدمه‌زدن به ترکیه را نداشته باشند، آسیبی نمی‌رساند.

سخنان پمپئو درباره خطر اس-400 خریداری شده توسط ترکیه برای امریکا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.12.2020
سخنان پمپئو درباره خطر اس-400 خریداری شده توسط ترکیه برای امریکا 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اناتولی، حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه امروز (جمعه) بار دیگر از تحریم‌های آمریکا علیه کشورش به بهانه خرید سامانه پدافندی روسی «اس-۴۰۰» انتقاد کرد.

 آکار در این باره گفت: «اعمال تحریم‌های واشنگتن بر ترکیه درخصوص پروژه جنگنده‌های اف-۳۵، با روح ائتلاف و اتحاد دو کشور همخوانی ندارد».

وی با بیان اینکه خرید سامانه پدافند موشکی اس-۴۰۰ از روسیه، یک مسئله ملی و داخلی ترکیه است، تصریح کرد: «ما این سامانه را مستقل از شبکه پدافندی ناتو به کار می‌گیریم».

وزیر دفاع ترکیه ضمن رد ادعاهای آمریکا و ناتو مبنی بر تهدیدآمیز بودن این سامانه برای آنها، توضیح داد: «ما از سامانه اس-۴۰۰ زمانی که با تهدیدها و خطرات مواجه شویم استفاده می‌کنیم، و این سامانه به کسانی که قصد حمله به ترکیه را ندارند، آسیبی نمی‌رساند».

آکار در بخش دیگری از صحبت‌هایش به انتقاد از ابراز نگرانی اتحادیه اروپا درباره مسائل حقوق بشری در ترکیه پرداخت: «اتحادیه اروپا همواره درباره حقوق بشر صحبت می‌کند اما آیا درباره حق زندگی شهروندان ما که در غارا به شهادت رسیدند هم چیزی گفت؟ مدعیان دموکراسی باید دست از این نفاق و دورویی بردارند».

وی همچنین درباره ایجاد مزاحمت جنگنده‌های یونانی برای کشتی تحقیقاتی ترکیه در دریای اژه نیز گفت: «واکنش مناسبی به این ایجاد مزاحمت جنگنده‌های یونانی داده خواهد شد. اینگونه اقدامات، در تضاد با روابط دوجانبه و حسن همسایگی است».

یادآوری می کنیم، که پس از آن که ترکیه از روسیه سامانه دفاعی «اس-۴۰۰» را خرید، تنش میان امریکا و ترکیه آغاز شد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала