سناتور آمرکایی از دولت بایدن خواست تا دلایل حمله به سوریه را توضیح دهد

© AP Photo / Jacquelyn Martin سناتور آمرکایی از دولت بایدن خواست تا دلایل حمله به سوریه را توضیح دهد
 سناتور آمرکایی از دولت بایدن خواست تا دلایل حمله به سوریه را توضیح دهد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.02.2021
عضو شوید
تیم كین سناتور دموكرات آمریكا از دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریكا خواست تا دلایل حمله هوایی به سوریه را برای كنگره توضیح دهد.

به گزارش اسپوتنیک، پنتاگون قبلا خبر داده بود كه ایالات متحده به چندین ساختمان در مرز سوریه و عراق حمله كرده است كه تعدادی از گروه های شبه نظامی مورد حمایت ایران از جمله كتائب حزب الله و كتائیب سید الشهدا از آنها استفاده كردند.

 سوریه واشنگتن را به بزدلی متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.02.2021
سوریه واشنگتن را به بزدلی متهم کرد

طبق گفته پنتاگون، تعدادی از تأسیسات زیربنایی گروه های شیعه از بین رفته است. پنتاگون خاطر نشان كرد که این اقدام، پاسخی به حملات اخیر به نیروهای آمریكا و ائتلاف در عراق بود.

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده گفت، کشورش با تکیه بر اطلاعات سازمان اطلاعاتی عراق، حملات خود را در سوریه را آغاز کرد و از صحت آن اطمینان دارد.

با این حال وزارت دفاع عراق به نوبه خود، اظهارات آستین در مورد ادعای تبادل اطلاعات قبل از حمله به مرز عراق و سوریه را رد کرد.

گفتنی است که ارتش آمریکا در شب 26 فبروری حملات هوایی را به خاک سوریه آغاز کرد. دستور حمله توسط رئیس جمهور آمریکا، جو بایدن صادر شده بود. هدف ارتش آمریكا در این حملات زیرساختهای شبه نظامیان مورد حمایت ایران بود. در این حمله هوایی حداقل 17 نفر کشته شدند. پنتاگون توضیح داد كه این حملات در پاسخ به حملات اخیر علیه نمایندگان آمریكا و ائتلاف در عراق بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала