لاوروف: روسیه همیشه آماده ای برگزاری نشست میان افغانستانی قالب مسکو است + پخش مستقیم

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: روسیه همیشه آماده ای برگزاری نشست میان افغانستانی قالب مسکو است + پخش مستقیم
لاوروف: روسیه همیشه آماده ای برگزاری نشست میان افغانستانی قالب مسکو است + پخش مستقیم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.02.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه گفت، که روسیه همیشه آماده ای برگزاری نشست میان افغانستانی قالب مسکو است.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز در حاشیه دیدارش با حنیف اتمر وزیر خارجه افغانستان در نشست خبری شرکت گفت: روسیه همیشه آماده ای برگزاری نشست میان افغانستانی قالب مسکو است.

او در ادامه گفت: "روسیه مسیر اصلی خود را در زمینه کمکهای همه جانبه به خاطر ایجاد شرایط آشتی ملی میان افغانستانی ادامه می دهد. ما این تلاش ها را هم در تماس باطرف ها و هم در چارچوب گفت و گوی سه جانبه گسترش می دهیم، منظورم روسیه، امریکا، چین با مشارکت پاکستان است. و البته ما در هر زمان آماده خواهیم بود تا کارهای قالب نشست گفت و گوهای مسکو را که همه کشورهای مهم منطقه و ایالات متحده در آن حضور دارند از سر بگیریم". 

او در ادامه گفت، که بیشترین توجه خود را برای پرورش کدرهای علمی و کاری در بخش های انجنیری، سیاسی و دیگر رشته ها برای افغانستان داشته ایم. 

او درباره تولید مواد مخدر در افغانستان گفت، که ما نگران تولید روز افزون مواد مخدر در افغانستان هستیم و نزدیک به 90 درصد مواد مخدر جهان در افغانستان تولید می شود و ما به جانب افغانستان پیشنهاد داده ایم که به کشور افغانستان در این راستا همکاری کنیم.

لاوروف همچنان گفت، که وزیر خارجه افغانستان پیام رئیس جمهور این کشور را به ما رساند و ما هم به وزیر خارجه محترم افغانستان گفتیم، که این همکاری و دوستی کاملن متقابل است. 


نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала