Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

کاهش دستمزد بازیکنان به خاطر کرونا؛ لالیگا در صدر

© Sputnik / Кирилл Каллиников /  مراجعه به بانک تصاویر لالیگا
لالیگا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.02.2021
عضو شوید
بحران اقتصادی ناشی از بیماری همه‌گیر کروناویروس باعث کاهش درآمد نقل و انتقالات فوتبالیست‌ها در تابستان گذشته شده که اسپانیا درصد بالاتری نسبت به سایر لیگ‌ها داشته است.

به گزارش اسپوتنیک؛ بحران اقتصادی ناشی از بیماری همه‌گیر باعث کاهش درآمد نقل و انتقالات فوتبالیست‌ها در تابستان گذشته شده که در میان لیگ‌های برتر اروپایی لالیگا 60٪، درصد بالاتری داشته است.

مبالغ گزافی که فقط یک سال پیش (تابستان و جنوری 2020) در نقل و انتقالات بازیکنان در فوتبال اسپانیا و اروپا مورد استفاده قرار می‌گرفت، به دلیل "تقصیر" بحران بی رحمانه اقتصادی ناشی از بیماری همه‌گیر به فراموشی سپرده شده است.

سرمایه کمتر و حرکات بسیار کمتر که به خونریزی صندوق‌ها نیاز دارد، مخرج مشترک در همه مسابقات است، اگرچه لالیگا سیلی محکم‌تری نسبت به "سایر لیگ‌های" اروپایی متحمل شده است.

طبق مطالعه لالیگا انجام شده توسط "PricewaterhouseCoopers" ، کاهش درآمد حاصل از نقل و انتقالات فوتبالیست‌ها در اسپانیا در تابستان گذشته 60٪ نسبت به سال قبل بود که درصد بیشتری نسبت به بقیه لیگ‌های بزرگ اروپا (لیگ برتر 36٪ و ایتالیا 23٪).

وقتی نوبت به فروش بازیکن می‌رسد، بحران ویروس کرونا ویرانگر اکثر قریب به اتفاق باشگاه‌های اسپانیا در لیگ دسته اول و دوم است.

فصل 19/20 خیلی تحت تأثیر قرار نگرفت (با ورود بیماری همه گیر از مارچ 2020 از دو بازار نقل و انتقالات کاسته نشد) اما پیش بینی 20/21، فصل فعلی به افت 58٪ درآمد اشاره دارد (حدود 727 میلیون کمتر می‌تواند صورتحساب شود).

بحران اقتصادی ناشی از کوید 19 فروش بازیکنان در اسپانیا را تحت تأثیر قرار داده، اما در مورد مصرف برای تقویت، باشگاه‌ها نیز ضربه سختی خورده اند. در فصل 21-2020 برآوردها می‌توانند هزینه خرید فوتبالیست‌ها را در مقایسه با تمرین 19/20 شش درصد کاهش دهند. یا هم انتظار می‌رود 473 میلیون دالر کمتر توسط باشگاه‌های اسپانیایی پرداخت شود که بیشترین اُفت در هنگام خرید برای تقویت تیم‌های تمام لیگ‌های اروپا است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала