ریاض گزارش آمریکا در مورد قتل خاشقجی را رد کرد

© Sputnik / Aleksandr Yurev /  مراجعه به بانک تصاویر ریاض گزارش آمریکا در مورد قتل خاشقجی را رد کرد
ریاض گزارش آمریکا در مورد قتل خاشقجی را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.02.2021
عضو شوید
وزارت خارجه عربستان ضمن اعلام مخالفت با گزارش آمریکا درباره قتل خاشقجی، این گزارش را قاطعانه رد و محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از SPA وزارت امور خارجه عربستان در واکنش به گزارش سیا در مورد قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی به شدت این گزارش را رد و آن را نتیجه "استنباط نادرست" دانست.

 در بیانیه وزارت خارجه عربستان سعودی آمده است: موضوعی که در گزارش آمریکا درباره قتل جمال خاشقجی ذکر شده است، حاصل اطلاعاتی نادرست و نتیجه‌گیری‌های اهانت آمیز درباره برخی مقامات ارشد این کشور محسوب می‌شود که نمی‌توان آن را به هیچ وجه قبول کرد.

آمریکا 76 مقام سعودی را تحریم کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.02.2021
آمریکا ده ها مقام سعودی را تحریم کرد

 در این بیانیه همچنین آمده است كه قتل خاشقجی توسط گروهی از افراد انجام شده كه "تمام مقررات و اختیارات مربوط به آژانس هایی را كه در آنها كار می كردند نقض كردند. خاطرنشان می شود که اقدامات لازم علیه عاملان این قتل در عربستان سعودی انجام شده است".

طبق گزارش اطلاعات آمریكا درباره قتل جمال خاشقجی، محمد بن سلمان ، ولیعهد سعودی ، عملیاتی را در استانبول برای دستگیری یا كشتن این روزنامه نگار سعودی برنامه ریزی کرده است.

در این گزارش نام افرادی به چشم می خورد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا از مشارکت آن‌ها در قتل خاشقجی به نیابت از ولیعهد عربستان اطمینان دارد.

گفتنی است روز گذشته (26 فبروری)  ایالات متحده اعلام کرد که در رابطه به قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی علیه 76 شهروند سعودی محدودیت صدور ویزا را اعمال کرده است.

  خاشقجی در اکتبر 2018 پس از ورود به کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه ناپدید شد. ریاض که در ابتدا نسبت به ناپدید شدن خاشقجی اظهار بی اطلاعی می‌کرد، تصدیق کرد که این روزنامه نگار در داخل کنسولگری به قتل رسیده است.

آنکارا اعلام کرد همزمان با ورود خاشقجی به ساختمان کنسولگری 15 مقام امنیتی عربستان سعودی نیز با دو پرواز وارد استانبول شده و پس از مدت کوتاهی ترکیه را ترک کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала