ناتو دافع هوای "پانتسیر" روسیه را «سلاح ایده آل» ضد پهپاد خواند

© Sputnik / Press service of the Western Military District of the Russian Federation  /  مراجعه به بانک تصاویر ناتو دافع هوای "پانتسیر" روسیه را سلاح ایده آل "ضد پهپاد" خواند
ناتو دافع هوای پانتسیر روسیه را سلاح ایده آل ضد پهپاد خواند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.02.2021
عضو شوید
ناتو سیستم موشکی دافع هوای روسیه را یک سلاح ایده آل علیه هواپیما های بدون سرنشین عنوان کرد.

 به گزارش اسپوتنیک، مرکز مشترک مستقل نیروی هوایی ناتو  JAPCC) )  اعتراف نموده است که سیستم های موشکی دافع هوا و توپ ضد هوایی Pantsir-S روسیه، به عنوان ابزاری ایده آل برای مبارزه با هواپیماهای بدون سرنشین شناخته شده است.

 خاطر نشان می‌گردد که "  Pantsir-S1 "  برای مقابله با طیف وسیعی از هواپیماهای بدون سرنشین نظامی کوچک و تاکتیکی (پهپادها) یک سلاح  "ایده آل" بوده و امکان آن را فراهم می‌سازد که فاصله موجود در واحدهای منظم دافع هوا، بین سیستم های ویژه برای مقابله با پهپادهای بزرگ و مجتمع های ضد هواپیمای بدون سرنشین را کاهش داد.

در گزارش مرکز مشترک مستقل نیروی هوایی ناتو گفته می‌شود  که "پانتسیر" و تسلیحات ضد  پهپادی مشابه به آن، که همراه با سایر سیستم های جنگی به کار گرفته می شوند، "تهدیدی رو به رشد برای نیروهای متحد ناتو است که باید قبل از ورود به میدان جنگ منهدم شوند."

در این گزارش توجه ویژه ای   به عملیات "سپر بهار" ترکیه در ادلب سوریه مبذول شده که که در طی آن فقط یک فروند موشک راکتی "پانتسیر" منهدم ساخته شد.

تایمز: امریکایی‌ها پانتسیر-اس1 روسی را در لیبیا ربودند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.01.2021
تایمز: امریکایی‌ها "پانتسیر-اس1" روسی را از لیبیا ربودند

از بین بردن چنین اهداف مهم، برای دستیابی به  بسیاری اهداف عملیات امری حیاتی تلقی می شد. "

یک منبع در مرکز مشترک مستقل نیروی هوایی ناتو ابراز داشت که اکثریت قریب اهداف در حمیمیم با استفاده از سیستم موشکی Pantsiri  با اصابت نخستین موشک منهدم شدند.  

به عقیده بسیاری از کارشناسان نظامی، سیستم موشکی Pantsir از بهترین مجتمع های دافع هوایی نقطه‌ای و لشکری ارائه شده در جهان است و از منظر قابلیت‌های مختلف در حوزه کشف، ردیابی و مقابله با هدف بنابر اطلاعات منتشر شده از سوی سازندگان آن، این سیستم  یک نمونه توانمند و به روزشده محسوب میشود. Pantsir  به صورت ویژه به منظور مقابله با اهدافی با سطح مقطع راداری اندک از جمله انواع تسلیحات هدایت پذیر طراحی شده است.

پانتسیر اس 1  یک سامانه دفاع هوایی است که از ترکیب موشک میان‌برد زمین‌به‌هوا و توپ ضد هوایی تشکیل شده و توسط دفتر طراحی تجهیزات کابی‌پی روسیه تولید شده‌است. این سیستم از توسعه و ارتقای سیستم 9 کا22 تونگوسکا پدید آمده‌است. اکتشاف و همچنین رهگیری هدف در این سیستم توسط رادارهای آرایه فازی انجام می‌گیرد. کشورهای امارات، سوریه، اردن، عراق، برزیل و الجزایر این سیستم را که به قیمتی در حدود 25 میلیون دالر برای هر دستگاه عرضه شده، خریداری کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала