صالح: طالبان اکوسیستم ترور در منطقه را ایجاد کرده

© Photo / moi / moiصالح: طالبان اکوسیستم ترور در منطقه را ایجاد کرده
صالح: طالبان اکوسیستم ترور در منطقه را ایجاد کرده - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.02.2021
عضو شوید
معاون نخست ریاست جمهوری در توئیتی با نشر عکس یکی از فرماندهان گروه هراس افگنی بنام انصارالله گفته است که انصارالله نیز مانند داعش یک لباس تروریستی در آسیای میانه است.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح معاون نخست ریاست جمهوری گفته است که طالبان فراهم کننده امکانات مادی و معنوی برای این گروه است. نام رهبر این گروه ابوعمر میباشد که بسیاری وقت هایش را با طالبان میگذراند. وی گفته است که طالب دلیل وجود ایکو سیستم ترور در منطقه است.

جماعت انصارالله از جمله گروه های هراس افگنی مربوط به کشور تاجکستان است که در مرزهای میان تاجکستان و افغانستان، بیشتر در ولایت بدخشان فعالیت دارد. چند ماه قبل مقامات دولتی در بدخشان گفتند که این گروه در پهلوی طالبان، القاعده و داعش برعلیه نیروهای افغان مصروف جنگ است.

آقای صالح با اشاره به گزارش چندی قبل سازمان ملل مبنی بر ارتباط طالبان با گروه های تروریستی افزوده‌است که گروه طالبان همواره  با گروه های دیگر هراس افکنی از جمله القاعده در ارتباط بوده‌اند و گروه طالبان به تعهدات خود نسبت به توافق‌نامه صلح امریکا و گروه طالبان عمل نکرده‌است.

طالبان ارتباط با شبکه القاعده را قویا رد می‌کنند و می‌گویند که نه آن‌ها در افغانستان حضور دارند و نه نیازی به حضور آنان وجود دارد؛ ارزیابی‌سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای وابسته به قدرت‌های غربی اما حاکی از ارتباط گسترده شبکه القاعده با طالبان و شبکه حقانی است و گفته می‌شود که رهبران شبکه حقانی درباره ایجاد یک نیروی نظامی مشترک با القاعده، رایزنی نمودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала