مرگ 16 تن در سوئیس پس از تطبیق واکسن ضد کرونا

© REUTERS / Dado Ruvic مرگ 16 تن در سوئیس پس از تطبیق واکسن ضد کرونا
 مرگ 16 تن در سوئیس پس از تطبیق واکسن ضد کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.02.2021
عضو شوید
نهاد تنظیم کننده دارویی سوئیس از مرگ دستکم 16 نفر پس از دریافت واکسن ضد کرونا در این کشور خبر داده است

به گزارش اسپوتنیک، نهاد تنظیم کننده دارویی سوئیس -  Swissmedic از مرگ دست کم 16 نفر پس از واکسینه شدن علیه کرونا خبر داده است.

این نهاد اعلام کرده که تا کنون 364 مورد گزارش در رابطه با واکنش های جانبی پس از واکسیناسیون علیه ویروس کرونا را بررسی کرده است: 199 مورد مربوط به Pfizer و 154 مورد مربوط به واکسن Moderna.  است که ازاین میان 95 واکنش جدی شناسایی شد که شامل چهار مورد شوک آنافیلاکتیک و 16 مورد مرگ بود.

 جان باختن 5 نفر در سوئیس پس از دریافت واکسین  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.01.2021
جان باختن 5 نفر در سوئیس پس از دریافت واکسین کووید-19

در بیانیه منتشره آمده است: "در 16 مورد جدی ، افراد پس از واکسینه شدن در فواصل زمانی مختلف جان خود را از دست دادند. میانگین سنی آنها 86 سال بود و بیشتر آنها قبلاً بیماری های جدی داشتند."

به گفته Swissmedic ، تجزیه و تحلیل این موارد هیچ مدرکی را مبنی بر این که واکسیناسیون دلیل مرگ باشد ، پیدا نکرده است.

گفتنی است که در سوئیس واکسیناسیون ویروس کرونا از ماه دسامبر سال گذشته میلادی آغاز شده است. در حال حاضر دو دارو برای استفاده اضطراری تأیید شده است که یکی  از آنها مربوط شرکت داروسازی Pfizer و دیگری بیوان ‌تک از شرکت استارت آپ آلمانی است که در 19 دسامبر سال 2020 تأیید شده بود. همچنین واکسن مدرنا از 12 جنوری امسال تأیید شد.

سازمان غذا و داروی آمریکا سردرد، گیجی و درد عضلانی را به عنوان متداول‌ترین عوارض جانبی واکسن مدرنا معرفی کرده است. در موارد نادری نیز عوارضی مانند اسهال، تهوع و تورم صورت مشاهده شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала