هشدار بایدن به ایران پس از حمله به سوریه

© REUTERS / Tom Brennerهشدار بایدن به ایران پس از حمله به سوریه
هشدار بایدن به ایران پس از حمله به سوریه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.02.2021
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده، پس از حمله هوایی ارتش آمریکا به سوریه به مقام‌های ایرانی هشدار داد و گفت، ایران نمی‌تواند از پیامد های اقداماتش مصون باشد.

به گزارش اسپوتنیک، جوبایدن، رئیس جمهور آمریكا ، به ایران توصیه كرد كه "پس از حمله آمریكا به سوریه" "مراقب"  اقدامات خود باشد.

بایدن در پاسخ به سوال روزنامه نگاران درباره سیگنالی که می خواهد به تهران بفرستد، گفت: "جمهوری اسلامی ایران نمی تواند بدون مجازات عمل کند و افزود: «نمی‌توانید از پیامد اقدامات خود مصون باشید. مواظب باشید.»

 پنتاگون شامگاه پنج‌شنبه اعلام کرد که در واکنش به حملات اخیر به مواضع آمریکا و نیروهای ائتلاف ضد داعش در عراق، نیروهای نظامی ایالات متحده به دستور جو بایدن، رییس جمهور آمریکا، و پس از هماهنگی با شرکای خود، تاسیسات مورد استفاده نیروهای مورد حمایت ایران در شرق سوریه را هدف قرار دادند.

Здание Белого дома в Вашингтоне за забором - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.02.2021
کاخ سفید حملات هوایی آمریکا به سوریه را قانونی خواند

طبق اعلام پنتاگون، در این حمله‌ها به طور مشخص چندین ساختمان مورد استفاده کتائب حزب‌الله و کتائب الشهدا، دو گروه شبه‌نظامی مورد حمایت ایران، در نزدیکی یک پست بازرسی مرزی منهدم شدند.

این بیانیه افزود «این عملیات یک پیام بی‌ابهام را می‌فرستد: رییس‌جمهوری بایدن برای حفاظت از کارکنان آمریکایی و ائتلاف دست به اقدام می‌زند. در همین حال، ما این اقدام را به نحوی ملاحظه‌شده انجام داده‌ایم تا وضعیت کلی تنش‌ها در شرق سوریه و عراق کاهش یابد.»

صفحه توییتر فارسی فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا، سنتکام، نیز در توییتی اعلام کرد که این حمله به دستور جو بایدن و در پاسخ به حمله‌های اخیر به مواضع آمریکا در عراق صورت گرفته است.

در بیانیه‌ای پنتاگون آمده که این حمله در واکنش به حملات اخیر به مواضع آمریکا و نیروهای ائتلاف ضد داعش در عراق و به دستور جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا، و پس از هماهنگی با شرکای این کشور انجام شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала