هشدار طالبان برای جنگ بی سابقه در افغانستان

© Photo / Twitter/Aهشدار طالبان برای جنگ بی سابقه در افغانستان
هشدار طالبان برای جنگ بی سابقه در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2021
عضو شوید
انس حقانی عضو هیات مذاکره کننده طالبان هشدار داده است که اگر نیروهای امریکایی در ماه می افغانستان را ترک نکنند جنگی بی‌سابقه آغاز خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، انس حقانی پسر بنیانگذار شبکه حقانی با اشاره به تجهیز این گروه به سلاح‌های پیشرفته در توییتی اعلام کرده است: ما تکنالوژی استفاده از طیاره‌های بدون سرنشین را داریم و به راکت‌های پیشرفته خودمان مجهز هستیم.

یک سال از توافق‌نامه دوحه گذشت؛ طالبان خواهان رهایی زندانیان باقی‌مانده خود هستند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2021
یک سال از توافق‌نامه دوحه گذشت؛ طالبان خواهان رهایی زندانیان باقی‌مانده خود هستند

به گفته وی، این بار اگر طالبان جنگ را با دشمنان از سر بگیرند، به صورتی خواهد بود که تاکنون مشاهده نشده است.

وی افزود: اخطارهای امریکا و ناتو برای ادامه حضور تاثیری بر ما ندارد. 15 سال پیش ما با امکانات ناچیز نظامی جنگ را آغاز کردیم، اما امروزه تجهیزات نظامی فراوانی با تکنالوژی جدید و طیارۀ بدون سرنشین و راکت داریم.

انس حقانی که چند سال در زندان دولت افغانستان بسر برده است، یک و نیم سال پیش با فشار امریکایی‌ها با دو استاد دانشگاه امریکایی کابل که در اسارت طالبان بودند، مبادله شد و اکنون عضو هیأت مذاکره کننده طالبان در دوحه است.

توافق‌نامۀ دوحه ، درست یک سال پیش، در دهم حوت میان امریکا و طالبان به امضا رسید. افزایش خشونت‌ها، عدم قطع رابطه با سایر گروه‌های تروریستی و عدم پابندی به گفتگوهای صلح از سوی طالبان، سبب شد تا دولت جدید امریکا به رهبری جو بایدن، این توافق‌نامه را مورد بررسی قرار دهد.

پیش از این، جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا، گفته بود که می‌تواند جدول خروج سربازان امریکایی از افغانستان در ماه می سال روان میلادی را کنار بگذارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала