اقدام عجیب آمریکا/ حذف مرموز سه نام از گزارش قتل خاشقجی

© AFP 2023 / Yasin AkgulУчастник акции памяти с портретом саудовского журналиста Джамаля Хашукджи у здания консульства Саудовской Аравии в Стамбуле, Турция
Участник акции памяти с портретом саудовского журналиста Джамаля Хашукджи у здания консульства Саудовской Аравии в Стамбуле, Турция - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.03.2021
عضو شوید
اندکی پس از انتشار گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره سعودی‌هایی که مسئول قتل جمال خاشقچی بودند، این گزارش بدون هیچ توضیحی حذف و نسخه جدیدی جایگزین آن شد.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویریونی CNN به استناد از مقامات اطلاعات ملی آمریکا اعلام کرد گزارش اولیه این پرونده دستکاری شد تا نام سه نفر از کسانیکه در قتل خاشقجی دست داشتند، از آن حذف شود.

 سخنگوی اطلاعات ملی آمریکا دراین خصوص گفت: ما یک سند اصلاح شده را در وب سایت قرار دادیم، زیرا سند اصلی به اشتباه شامل سه نام بود که نباید در آن گنجانده می‌شد.

این مقام آمریکایی از ارائه توضیح درباره علت حذف نام این افراد از گزارش قتل خاشقجی امتناع کرد.

بنا به گزارش‌های رسانه‌ای، کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا عدم تطابق میان دو نسخه این گزارش را مشهود دانسته و از نهاد اطلاعات ملی آمریکا در این باره توضیح خواسته است.

ریاض گزارش آمریکا در مورد قتل خاشقجی را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.02.2021
ریاض گزارش آمریکا در مورد قتل خاشقجی را رد کرد

اسامی کسانی که از گزارش اطلاعات ملی آمریکا درباره قتل خاشقجی حذف شده اند عبارت اند از: عبدالله محمد آلحورینی که به گفته منابع سی ان ان آشنا با اطلاعات عربستان سعودی و برادر ژنرال عبدالعزیز بن محمد الحورینی -مسئول ریاست امنیت این کشور است.

این شبکه تلویزونی یادآور می‌شود که در گزارش اطلاعاتی آمریکا الحورینی به عنوان دستیار رئیس امنیت کشور عربستان در مبارزه با تروریسم معرفی شده است.

اسامی دیگری که گفته می‌شود از این گزارش ناپدید شده است یاسر خالد الاسمیم و ابراهیم السلیم است. این شبکه توضیح داد که درباره هویت این افراد اطلاعی در دست ندارد.

در طبق گزارشی که اخیر دولت آمریکا درباره قتل جمال خاشقجی منتقد دولت عربستان منتشر کرد، مشخص شد که قتل خاشقجی به دستور شخص محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان صورت گرفته است.  

گفتنی است روز گذشته (26 فبروری)  ایالات متحده اعلام کرد که در رابطه به قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی علیه 76 شهروند سعودی محدودیت صدور ویزا را اعمال کرده است.

  خاشقجی در اکتبر 2018 پس از ورود به کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه ناپدید شد. ریاض که در ابتدا نسبت به ناپدید شدن خاشقجی اظهار بی اطلاعی می‌کرد، تصدیق کرد که این روزنامه نگار در داخل کنسولگری به قتل رسیده است.

آنکارا اعلام کرد همزمان با ورود خاشقجی به ساختمان کنسولگری 15 مقام امنیتی عربستان سعودی نیز با دو پرواز وارد استانبول شده و پس از مدت کوتاهی ترکیه را ترک کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала