امریکا میلیاردها دالر را بیهوده در افغانستان مصرف نموده است

© Fotolia / ElenaRامریکا میلیاردها دالر را بیهوده در افغانستان مصرف نموده است
امریکا میلیاردها دالر را بیهوده در افغانستان مصرف نموده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.03.2021
عضو شوید
امریکا میلیاردها دالر را در بازسازی زیربناهای افغانستان بیهوده مصرف نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، در گزارش آژانس دولتی که مصارف سال 2008 ایالات متحده امریکا را بررسی نموده، آمده است که میلیاردها دالر امریکایی برای بازسازی زیربناهای افغانستان بیهوده مصرف شده است.

مصارف بیهوده امریکا در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.01.2018
مصارف بیهوده امریکا در افغانستان

تفتیش خاص بازسازی افعانستان تائید کرده است که تقریباً در 13 سال ، ایالات متحده بیش از 7.8 میلیارد دالر در زمینه های تحقیقاتی هزینه کرده است. طبق بازرسی ویژه بازسازی افغانستان (SIGAR) ، ساختمان ها و وسایل نقلیه خریداری شده با این پول بیشتر ویران و یا تخریب شده اند.

در گزارش این سازمان آمده است که تنها 1.2 میلیارد دالر از 7.8 میلیارد دالر به طور مناسب هزینه شده است، در حالی كه ساختمان ها و وسایل نقلیه در شرایط خوبی قرار دارند و هزینه تمام آنها فقط 343 میلیون دالر است. یافته های این گزارش حاکی از آن است، نهادهای دولتی که برای پروژه ها در افغانستان پول اختصاص داده اند ، باید نگران نحوه مصرف آن باشند.

در جولای 2020، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه اعلام کرد که ایالات متحده قصد دارد تا ماه می 2021 نیروهای خود را به طور کامل از افغانستان خارج کند. وی تأکید کرد که اردوی امریکا حضور نظامی خود را در این کشور به نصف کاهش داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала