چین به امریکا: از هرگونه مداخله در امور داخلی ما بپرهیزد

© Sputnik / Valeriy Melnikovچین به امریکا: از هرگونه مداخله در امور داخلی چین بپرهیزد
چین به امریکا: از هرگونه مداخله در امور داخلی چین بپرهیزد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.03.2021
عضو شوید
چین از ایالات متحده می‌خواهد که به حقایق و حاکمیت قانون احترام گذاشته و هرگونه مداخله به هرشکلی در امور داخلی چین را متوقف کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه «گلوبال‌تایمز»، وانگ ون‌بین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه (1، مارچ)، اظهار داشت که چین به صورت قاطعانه از نیروهای پولیس هنگ کنگ در عمل به وظایف خود مطابق با قوانین حمایت می‌کند و از ایالات متحده می‌خواهد که به حقایق و حاکمیت قانون احترام گذاشته و هرگونه مداخله به هرشکلی در امور داخلی چین را متوقف کند.

اظهارات این دیپلمات چینایی در حالی مطرح شد که ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز 28 فوریه در پیامی مداخله جویانه بدون توجه به هشدارهای مکرر پکن درباره مداخله در امور داخلی چین، خواستار آزادی 47 نفری شد که در هنگ کنگ به اتهام توطئه برای براندازی بازداشت شده بودند.

اظهارات تازه بایدن درباره روابط امریکا و چین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.02.2021
اظهارات تازه بایدن درباره روابط امریکا و چین

وانگ ون‌بین تأکید کرد: «ما به همراه دیگر جامعه بین‌المللی از مقام‌های پکن و هنگ کنگ درخواست می‌کنیم تا نامزدهای پان دموکرات را که در هنگ کنگ بازداشت هستند، آزاد کند. شواهد بیشتری موجود است که قانون امنیت ملی به دنبال خفه کردن مخالفان و تضعیف خودمختاری هنگ کنگ است».

هنگ‌کنگ از سال 1842 تا 1997 تحت سیطره بریتانیا بود اما در سال 1997 و پس از پایان یافتن پیمان پیشین با بریتانیا به جمهوری خلق چین پیوست.

در سال‌های اخیر، روابط میان چین و آمریکا به دلایل زیادی از جمله اقدامات تحریک‌آمیز واشنگتن در هنگ کنگ و تایوان و همچنین اتهام زنی این کشور به پکن در خصوص منشأ شیوع ویروس کرونا، با تنش‌های زیادی همراه بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала