صالح: طالبان در جنگ‌، سه برابر نیروهای دولتی تلفات می‌دهند

© Photo / شورای عالی مصالحه‌ٔ ملیامرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری
امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.03.2021
عضو شوید
معاون رئیس جمهور می گوید که تلفات طالبان، سه برابر نیروهای دولتی است. بسیاری از کشته شدگان طالبان بدون هویت دفن می شوند و حتی در بسیاری موارد اجساد این جنگجویان طالبان به خانواده هایشان داده نمی شود.

به گزارش اسپوتنیک،  امرالله صالح معاون رئیس جمهور می گوید که ما حساب کردن اجساد دشمن را معیار و محک  برای سنجش وضعیت نمی‌دانیم و به تعهد خویش برای پیدا کردن راه حل سیاسی تاکید نموده و متعهد هستیم.

او در عین حال گفته که باید مردم بدانند که تلفات طالبان، حد اوسط سه برابر، قوای دولت است. از اینکه طالبان هیچ نوع مسوولیت اجتماعی ندارد و تنها به جنگ می اندیشد، این کشته ها بدون هویت و نام دفن می‌شوند و حتی در بسا موارد جسدشان به خانواده های‌شان سپرده نمی‎شود.

صالح: افغانستان حزب تحریر را به ‌رسمیت نمی‌شناسد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2021
صالح: افغانستان حزب تحریر را به ‌رسمیت نمی‌شناسد

معاون رئیس جمهور افزوده که خانواده بخشی از این کشته شدگان طالبان، اصلا در افغانستان نیستند و در پاکستان زندگی می‌کنند.

صالح نوشته است که «من با شماری از مردم در ساحات زیر تهدید در تماس هستیم و در عین زمان روش انتقال اجساد را توسط طالبان نیز دنبال می نمایم. طالبان امکان تداوم این وضعیت را ندارند.»

به گفته او، متاسفانه روش نادرست و ناقص مذاکره در آنها اعتماد به نفس کاذب ایجاد کرد و توانستند شماری را زیر نام اینکه فتح نزدیک است، بسیج سازند.

این اظهارات صالح در حالی مطرح می شود که همه روزه نهادهای امنیتی گزارش هایی از کشته شدن جنگجویان طالبان در بسیاری از ولایت های کشور منتشر می کنند.

اما برخی از شهروندان، آمارهای ارائه شده از سوی نهادهای امنیتی خصوصا وزارت دفاع در مورد تعداد کشته شدگان طالبان را غیرواقعی می دانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала