حکمتیار از براندازی دولت به تظاهرات قناعت کرد

© Sputnik / JAKحکمتیار
حکمتیار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2021
عضو شوید
رهبر حزب اسلامی در افغانستان پس از تهدید به براندازی دولت کابل و تکفیر کسانی که با آن همکاری می‌کنند، با گذشت حدود یک ماه اکنون به برگزاری تظاهرات ضد دولتی قناعت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان ماه گذشته در تجمع میان هوادارانش گفته بود اگر زندانیان این حزب بطور فوری و بدون قید و شرط آزاد نشوند ارگ ریاست جمهوری را محاصره و دولت اشرف غنی را از قدرت ساقط می‌کند.

حکمتیار پس از آن نیز با حمایت از اظهارات جنجالی مولوی «مجیب الرحمن انصاری» آن را موضعی «جرأتمندانه و حق پرستانه» خواند.

حکمتیار به مولوی انصاری: تو تنها نیستی همه ملت با تو است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.02.2021
حکمتیار به مولوی انصاری: تو تنها نیستی همه ملت با تو است

 مولوی «مجیب الرحمن انصاری» در اظهاراتی همکاری با نظام فعلی افغانستان را «گناه کبیره» خوانده بود و تصریح کرده بود: عالمی که از این نظام حمایت می‌کند از جمله علمای «یهود و نصارا» است و تمامی سربازان، کارمندان و مدیران افغانستان را نیز تشویق به ترک وظیفه کرده بود.

حکمتیار با پشتیبانی از این اظهارات مولوی انصاری نیز اظهارداشت که کمک و همکاری با نظام کنونی افغانستان «نه تنها گناه بزرگ است بلکه این باعث می‌شود انسان از دایره اسلام هم بیرون رود».

با این حال حکمتیار با عقب‌نشینی از موضع خویش برای براندازی نظام افغانستان در پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی حزب اسلامی اعلام کرده که جمعه 15 حوت تظاهرات گسترده ضددولتی در کابل برگزار خواهد کرد.

رهبر حزب اسلامی در سخنانی گفت: «وضعیت کشور چنان است که تمامى ملت به استثناء چند سکولار و ملحد بیگانه پرست که اشغالگران بر ملت تحمیل کرده‌اند و از جنگ تغذیه می‌شوند، همه خواستار تغییر هستند و از صلح، پایان جنگ، خروج نیروهاى خارجی، تشکیل حکومت جدید و انتقال مسالمت‌آمیز قدرت به حکومت همه شمول و قابل قبول براى همه حمایت می‌کنند».

وی همچنین تصریح کرد: «این تظاهرات راه را براى پیوستن مردم به تظاهرات و اقدام سرنوشت‌ساز در جهت تغییر فوری و قاطع باز خواهد کرد».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала