مسکو در یکی از دور گفت و گوهای صلح میان افغانستانی جایگزین دوحه می شود

© Sputnikمسکو در یکی از دور گفت و گوهای صلح میان افغانستانی جایگزین دوحه می شود
مسکو در یکی از دور گفت و گوهای صلح میان افغانستانی جایگزین دوحه می شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2021
عضو شوید
فرستاده ای ویژه رئیس جمهور روسیه گفت، که مسکو ممکن است در یکی از دورهای گفت و گوهای میان افغانستانی جایگزین دوحه شود. 
دیدار کابلوف با وزیر خارجه پاکستان/ پشتیبانی کامل روسیه از امنیت منطقه از آن میان روند افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.02.2021
دیدار کابلوف با وزیر خارجه پاکستان/ پشتیبانی روسیه از روند صلح افغانستان

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در افغانستان، مدیر بخش دوم آسیا در وزارت خارجه این کشور گفت، احتمال اینکه مسکو در آینده بتواند جایگزین دوحه شود به عنوان محل برگزاری یکی از دورهای مذاکرات میان افغانستانی، را رد نمی کند.

کابلوف گفت: "علی رغم گزارش های گزارش شده درباره جلسات تیم های مذاکره کننده که دیروز پس از یک ماه و نیم وقفه از سر گرفته شد، ما باید اعتراف کنیم که در سایت دوحه همچنان یک بن بست وجود دارد".

کابلوف افزود: "ما از هر دو طرف می خواهیم به منظور ارتقای گفتگوی مسالمت آمیز ملی، انعطاف پذیری نشان دهند و امتیازات متقابل بدهند. موضوع انتقال محل برگزاری هیات ها باید از سوی طرف های مذاکره کننده تعیین شود. ما این را در آینده منتفی نمی کنیم ایده سازماندهی یکی از دورها در سکوی دیگری ، از آن میان در مسکو، ممکن است موضوعیت پیدا کند".

پیش از این، محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان گفته بود، كه كابل در آینده آماده انتقال مذاكرات با جنبش طالبان (ممنوع در روسیه) از دوحه به پایتخت دیگر، به عنوان مثال به مسكو است.

یادآوری می کنیم، که با تصمیم دادگاه عالی فدراسیون روسیه در 14 فیبروری سال 2003 گروه طالبان به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شد و کارهای این گروه در روسیه ممنوع اعلام شد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала