Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

آمادگی بریتانیا و ایرلند برای میزبانی مشترک از جام جهانی 2030

© Sputnik / Виталий Тимкив /  مراجعه به بانک تصاویر توپ فوتبال Футбол. РПЛ. Матч "Ростов" — "Урал"
توپ فوتبال  Футбол. РПЛ. Матч Ростов — Урал - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2021
عضو شوید
بریتانیا و ایرلند در نظر دارند به‌طور مشترک از مسابقات فوتبال جام جهانی 2030 میزبانی کنند.

به گزارش اسپوتنیک، مسوولان ورزش بریتانیا و جمهوری ایرلند یک گام دیگر به تصمیم‌گیری برای میزبانی مشترک از مسابقات فوتبال جام جهانی 2030 نزدیک شده‌اند.

تیم ملی مصر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.04.2020
مصر به دنبال میزبانی جام جهانی 2030

دولت بریتانیا برای حمایت از این پروژه رقمی در حدود 2.8 میلیون پوند هزینه خواهد کرد. روند ثبت درخواست میزبانی از مسابقات جام جهانی 2030 به صورت رسمی از سال 2022 آغاز خواهد شد و برخی کشورها پیش از این از علاقه‌ خود برای میزبانی از این تورنمنت اعلام آمادگی کرده‌اند.

در همین حال، بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا در گفت‌وگو با نشریه انگلیسی «سان» در این خصوص گفت:«میزبانی مشترک بریتانیا و ایرلند از مسابقات جام جهانی اتفاق واقعاً فوق‌العاده‌ای خواهد بود و ما برای فرایند درخواست میزبانی از این تورنمنت رقم 2.8 میلیون پوند اختصاص خواهیم داد».

نخست وزیر انگلیس در ادامه گفت:«ما بی‌صبرانه منتظر آوردن فوتبال به خانه‌اش در سال 2030 هستیم. اکنون وقت آن رسیده که برای برگزاری آن اقدام کنیم. به طور قطع برگزاری این مسابقات می تواند اتفاق فوق العاده ای برای کشورمان باشد».

اتحادیه فوتبال ایرلند، اتحادیه فوتبال ایرلند شمالی، اتحادیه فوتبال انگلیس، اتحادیه فوتبال ولز و اتحادیه فوتبال اسکاتلند هم با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند.

اتحادیه‌های فوتبال و شرکای‌شان در دولت‌های بریتانیا و ایرلند خوشحال هستند که دولت انگلیس متعهد شده است از پیشنهاد پنج اتحادیه مدنظر برای میزبانی مشترک از جام جهانی فوتبال 2030 حمایت کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала