زمان پایان حیات در کره زمین مشخص شد

© Photo / Roskosmos / Anton Shkaplerovزمان پایان حیات در کره زمین مشخص شد
زمان پایان حیات در کره زمین مشخص شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.03.2021
عضو شوید
طبق نتایج جدید محققان، اکسیژن در اتمسفرزمین به احتمال زیاد فقط برای یک میلیارد سال دیگر کفایت خواهد کرد. به عقیده دانشمندان سطح اکسیژن اتمسفر زمین احتمالاً به یک درصد از سطح فعلی خواهد رسید.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان ناسا و دانشگاه توهو در جاپان در پی یک مطالعه دریافته اند که زمین در یک میلیارد سال آینده اتمسفر غنی از اکسیژن خود را از دست خواهد داد که این امر باعث مرگ تقریباً تمام حیات کره زمین خواهد شد. طول عمر بیوسفر از طریق شبیه سازی مدل زمین مشخص شد .

 نتایج این مطالعه در مجله Nature Geoscience منتشر شده است.

Тибетское нагорье  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.04.2020
راز پیدایش منشا حیات روی کره زمین کشف شد

محققان شبیه‌سازی‌هایی از سیستم‌های زمین از جمله آب و هوا، فرایندهای  بیولوژیکی و زمین‌شناسی و حتی درخشش خورشید را انجام داده و نحوه تغییر سطح اکسیژن را در اثر جابه‌جایی بین هوا، آب و سنگ مشاهده کردند؛ دانشمندان در گذشته نیز برخی از این سیستم‌ها را شبیه‌سازی کرده بودند اما مدل‌های جدید، پیچیده‌تر از حد معمول و گذشته بودند.

نتایج این تحقیقات و شبیه‌سازی‌ها نشان داد که اتمسفر غنی ازاکسیژن زمین به احتمال زیاد فقط یک میلیارد سال دیگر دوام خواهد داشت، این تیم تحقیقاتی معتقد است که در حدود 1.1 میلیارد سال دیگر، سطح اکسیژن زمین احتمالاً فقط به یک درصد از سطح جو موجود کاهش خواهد یافت.

 دانشمندان علت اصلی کاهش اکسیژن کره زمین به مرور زمان را "خورشید" می‌دانند چراکه با پیر شدن انتظار می‌رود که ستاره اصلی ما روشن‌تر و گرم‌تر شود و این امر باعث افزایش دمای سطح زمین و تجزیه دی‌اکسید کربن در جو می‌شود و این دو عامل باعث از بین رفتن گیاه‌ها و حیات می‌شوند و این سیاره را از منبع اصلی اکسیژن محروم می‌کنند.

در واقع اکسیژن به طرز جدایی‌ناپذیری با زندگی روی کره زمین گره خورده است و مدتهاست که ستاره‌شناسان به دنبال اکسیژن و وجود حیات فرازمینی در سایر سیارات هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала