طرح امریکا برای غرق کردن کشتی‌های روسیه در سواحل سوریه فاش شد

© AFP 2023 / HO/US Navyطرح امریکا برای غرق کردن کشتی‌های روسیه در سواحل سوریه فاش شد
طرح امریکا برای غرق کردن کشتی‌های روسیه در سواحل سوریه فاش شد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.03.2021
عضو شوید
فاکس‌نیوز طرح امریکا برای غرق کردن کشتی‌های نیروی دریایی روسیه در سواحل سوریه را فاش کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این شبکه امریکایی می‌گوید که در سال 2018 میلادی، یک زیردریایی کلاس ویرجینیا امریکا آماده غرق کردن کشتی‌های نیروی دریایی روسیه در سواحل سوریه بود.

نشریه امریکایی: روسیه اولین زیردریایی هسته‌ای بدون سرنشین را ایجاد می کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.02.2020
نشریه امریکایی: روسیه اولین زیردریایی هسته‌ای بدون سرنشین را ایجاد می کند

خاطرنشان می‌شود که در اپریل 2018 یک شروع نبرد برای زیردریایی امریکایی «یواس‌اس جان وارنر» بود. سپس وی شش راکت کروز «تاماهاک» را از دریای مدیترانه به سوی سوریه پرتاب کرد. به گفته فاکس‌نیوز، این زیردریایی پس از آن آب فرو رفت و آماده شد هر کشتی جنگی روسیه را که در صورت اقدام علیه هر کشتی نیروی دریایی ایالات متحده در منطقه، از جمله کشتی که به‌عنوان وسیله اغوا رفتار کرد و راکت به سوریه پرتاب نکرد، غرق کند.

در اپریل 2018 گزارش شد که یک بمب حاوی گاز کلر به روی دوما در حومه دمشق رها شد که در نتیجه آن، ده‌ها غیرنظامی کشته و زخمی شدند. غرب، بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه را مسوول این امر دانست، زیرا که پس از این واقعه نیروهای دولتی این شهر را از دست تروریست‌ها آزاد کردند. ویدیوی منتشر شده توسط کلاه سفید‌ها که در آن داکتران، غیرنظامیان را از مواد سمی نجات می‌دهند، به عنوان مدرک این اتهام استفاده شد. در 14 اپریل همان سال، امریکا و متحدانش بیش از صد راکت کروز را به سوریه شلیک کردند.

جنگ داخلی در سوریه از سال 2011 تاکنون ادامه دارد. اواخر سال 2017 شکست داعش (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) در سوریه و عراق اعلام شد، اما در مناطقی از سوریه پاکسازی همچنان ادامه دارد. حل و فصل سیاسی مسائل سوریه، بازسازی این کشور و همچنین بازگرداندن پناهجویان از اولویت های اصلی کنونی به‌حساب می آیند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала