قزاقستان برای میزبانی از مذاکرات بین‌الافغانی اعلام آمادگی کرد

© Flickr / Alex J. Butlerقزاقستان برای میزبانی از مذاکرات بین‌الافغانی اعلام آمادگی کرد
قزاقستان برای میزبانی از مذاکرات بین‌الافغانی اعلام آمادگی کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.03.2021
عضو شوید
نماینده ویژه رئیس‌جمهور قزاقستان در امور افغانستان اعلام کرد که کشورش برای «ایجاد فضای مساعد جهت میزبانی از مذاکرات دولت افغانستان و طالبان» آماده است.

به گزارش اسپوتنیک، «تالگات کالی‌‌اف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور قزاقستان در امور افغانستان روز (چهارشنبه 03 مارچ) در کنفرانس ویدیویی موسسه واشنگتن برای آسیای میانه و قفقاز سخنرانی می‌کرد، گفت که  کشورش برای «ایجاد فضای مساعد جهت میزبانی از مذاکرات بین‌الافغانی» آماده است.

وی گفت: ما از هر تلاشی که به صلح پایدار منجر شود حمایت می‌کنیم. ادامه مذاکرات بین‌الافغانی دیر یا زود به نتایج مثتبی منجر خواهد شد.

وی همچنان افزود که «قزاقستان برای ایجاد فضای مساعد جهت میزبانی از مذاکرات دولت افغانستان و طالبان (گروه ممنوع در روسیه) آماده است. طی تماس تلفونی اخیر بین روسای جمهور قزاقستان و افغانستان، رئیس‌جمهور ما قاسم جومارت توقایف این موضوع را تایید کرد».

نماینده ویژه با اعلام این که قصد دارد در بهار از کابل دیدار کند، گفت: ما امیداوریم که صلح در افغانستان روز به روز واقعی‌تر شود.

هیئت‌های گفتگوکننده دولت افغانستان و گروه طالبان از 12 ماه سپتمبر سال گذشته در دوحه مذاکره می‌کنند. در اوایل ماه دسمبر، طرفین با نشر اعلامیه‌ای مشترک از وقفه 23 روزه  در مذاکرات صلح خبر دادند. اخیراً نیز مذاکرات متوقف و مدت‌ها جلسات بزگرار نشده بود و فقط چند روز پیش مذاکرات از سر گرفته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала