کاخ سفید لغو محدودیت ها کرونا را اشتباه خواند

© AP Photo / Mark Lennihanکاخ سفید لغو محدودیت ها کرونا را اشتباه خواند
کاخ سفید لغو محدودیت ها کرونا را  اشتباه خواند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.03.2021
عضو شوید
مشاور ارشد تیم کاری پاسخگویی بیماری همه گیر کرونا در کاخ سفید، لغو محدودیت های کرونایی در برخی ایالت های آمریک را اشتباه خواند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از CNN اندی اسلاویت ، مشاور ارشد تیم پاسخگویی COVID-19 کاخ سفید اعلام کرده که ایالت های آمریکا نباید زودتر از موعد معیین محدودیت های اعمال شده ویروس کرونا ، از جمله محدودیت هایی که در مورد استفاده ماسک روی کار شده است را لغو کنند.

او ضمن تبصره در مورد عملکرد فرمانداران ایالت های تگزاس و می سی سی پی که رژیم ماسک و سایر اقدامات برای مبارزه با COVID-19 را لغو کردند، اظهار داشت: «ما لغو زودرس این سفارشات را یک اشتباه می دانیم. ماسک جان بسیاری را نجات می دهد».

تلفات کرونا در آمریکا از قربانیان این کشور در سه جنگ پیشی گرفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2021
تلفات کرونا در آمریکا از قربانیان این کشور در سه جنگ پیشی گرفت

به گفته مشاور ارشد تیم پاسخگویی بیماری همه گیر کاخ سفید   رئیس جمهور جو بایدن صریحاً اظهار داشته است كه در صورت رعایت دقیق قوانین در 100 روز نخست دولت جدید می‌توان جان 50 هزار آمریکایی را از مرگ نجات داد. وی خواست تا لزوم استفاده از ماسک تا زمان تکمیل واکسیناسیون در کشور لغو نشود.

با این حال، به رغم هشدار مقامات بهداشتی، از جمله دکتر آنتونی فاوچی، رئیس مقابله با بیماری‌های عفونی و مسری در آمریکا، درباره خودداری از کاهش محدودیت‌های مقابله با کرونا، برخی از فرمانداران ایالت‌های آمریکا از لغو مقررات پوشش ماسک صورت در اماکن عمومی خبر دادند.

 فرمانداران تگزاس و می‌سی‌سی‌پی اعلام کرده‌اند که محدودیت اعمال شده برای مقابله با کرونا را کاهش خواهند داد.

گرک ابوت، فرماندار تگزاس گفته است، از هفته آینده پوشش ماسک صورت در اماکن عمومی این ایالت اجباری نخواهد بود.

براساس آمار دانشگاه جان هاپکینز اکنون آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا بالغ بر 28 میلیون و 717 هزار نفر رسیده است و بیش از 516 هزار نفر نیز بر اثر آن جان باخته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала