کرونا می‌تواند به عضلات قلب آسیب بزند

CC BY 2.0 / NIAID-RML / کرونا می‌تواند به عضلات قلب آسیب بزند
کرونا می‌تواند به عضلات قلب آسیب بزند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.03.2021
عضو شوید
نتایج یک بررسی علمی جدید نشان می‌دهد ویروس کرونا می‌تواند سلول های عضلات قلب را نیز آلوده کرده و آنها را از کار بیندازد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیواطلس، تحقیقاتی که بر روی ویروس های خانواده کرونا در ایالات متحده امریکا انجام شده حاکیست این ویروس ها می‌توانند به‌طور مستقیم به بافت های قلب انسان آسیب جدی زده و حتی آنها را تخریب کنند.

 مشوره WHO به کسانی که از واکسیناسیون علیه ویروس کرونا خودداری می کنند   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.03.2021
مشوره WHO به کسانی که از واکسیناسیون علیه ویروس کرونا خودداری می کنند

پیش از این تصور می شد آسیب قلبی در بیماران  مبتلا به کوید-19 به دلیل التهاب ناشی از واکنش به این عفونت است، اما حالا مشخص شده ویروس کرونا خود در عملکرد عضلات قلب انسان تداخل ایجاد می‌کند.

اگر چه بیماری کرونا در ابتدا یک بیماری صرفا تنفسی تصور می شد، اما گزارش های متعدد طبی حاکیست برخی بیماران مبتلا به این ویروس از عوارض قلبی و عروقی قابل توجهی رنج می برند. بر همین اساس حتی بیمارانی که از ویروس کرونا رهایی یافته اند ممکن است در هفته های بعد با عوارض ناشی از حمله این ویروس به بافت های قلبی خود دست و پنجه نرم کنند.

ویروس کرونا به طور مستقیم به آن دسته از سلول های قلب انسان حمله می‌کند که مسئول انقباض قلب هستند. آسیب به این سلول ها می تواند به‌طور جدی بر روی عملکرد قلب انسان تاثیر منفی بگذارد. بنابراین می توان چنین نتیجه گرفت که التهاب قلب نتیجه حمله ویروس کرونا به سلول های قلب است و نه عامل اصلی ایجاد مشکل در قلب.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала